Funda in business stapt uit schaduw woonplatform
Recordjaar voor funda in business met 20% meer bezoekers
Amsterdam, 17 december 2018
Funda in business, de plek waarop vraag en aanbod in commercieel vastgoed bijeenkomen, heeft het volwassen stadium bereikt en verwelkomde het afgelopen jaar een recordaantal bezoekers. In 2018 trok het platform 20% meer bezoekers dan in 2017. In de laatste vier maanden was de groei zelfs 45% ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Funda in business genereert hiermee steeds meer zichtbaarheid voor een groeiend aantal aangesloten bedrijfsmakelaars. Daarnaast biedt het met een recent toegevoegd contentplatform ook informatie en inspiratie.
Maandelijks heeft funda in business bijna 1 miljoen bezoeken en worden er gemiddeld meer dan 600.000 zoekopdrachten uitgevoerd. Hiermee wordt een ongekende hoeveelheid data gegenereerd, waarvan de ontsluiting de transparantie en professionaliteit bevordert van de gehele markt. Meer verkeer op het platform betekent meer kansen voor aangesloten makelaars; bijna 2.000 bedrijfsmakelaars zetten funda in business in om de aandacht te vestigen op hun objecten. Ook internationaal neemt de interesse in Nederlands vastgoed toe. Zo is het aantal bezoekers vanuit het Verenigd Koninkrijk sinds het referendum over de brexit in 2016 fors toegenomen.
Eigen identiteit
In de organisatie is sinds dit jaar een sterke focus gelegd op funda in business. Er is een permanent team gevormd dat zich volledig op het zakelijke platform richt. Het resultaat hiervan is nu duidelijk zichtbaar met de livegang van een nieuwe en onderscheidende uitstraling van funda in business. Quintin Schevernels, CEO van funda: “Met het realiseren van een eigen identiteit stapt funda in business uit de schaduw van het woonplatform en komen we tegemoet aan de behoefte vanuit de markt. Met een uitgebreide mediacampagne, een eigen stand op de PROVADA en de sponsoring van de funda in business/Vastgoedmarkt Young Talent Award is funda in business daarnaast meer zichtbaar in en betrokken bij de commerciële vastgoedmarkt.”
Data verbinden
Om zoekers nog betere resultaten te bieden en bedrijfsmakelaars meer en betere leads, werkt funda in business aan nieuwe tools. Zo wordt begin 2019 de Vraagscan geïntroduceerd: hiermee kan een makelaar interesse in de markt peilen voor een specifieke locatie of regio. Door actuele vraagzijdedata te verbinden met de expertise van de vastgoedadviseur, kunnen zoekers én aanbieders optimaal bediend worden.
Visie en achtergronden
De lancering van het contentplatform afgelopen september betekent een verdiepingsslag: naast de meest actuele objectinformatie, biedt funda in business nu ook inzicht in de markt. Experts uit alle werkvelden, van overheid tot bedrijfsleven en van makelaar tot eindgebruiker, geven hun visie op de belangrijkste thema’s die in de huidige commerciële vastgoedmarkt leven. Bedrijven lichten hun vastgoedstrategie toe, adviseurs schijnen hun licht op trends en de achtergrond van opvallende transacties wordt geschetst.
Over funda in business
Met gemiddeld bijna 1 miljoen bezoeken per maand is funda in business hét zakelijke vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop-, huur- en beleggingsaanbod van bijna 2.000 bedrijfsmakelaars. Funda in business heeft een aanbod van 27.000 objecten, waaronder kantoorruimten, bedrijfshallen, winkel- en horecapanden. Sinds 2018 biedt funda in business meer verdieping voor de vastgoedprofessional op het contentplatform fundainbusiness.nl/meer
Afbeeldingen:
Links:
Download PDF
Download PDFOver Funda
Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Met het meest complete woningaanbod van Nederland, weten miljoenen bezoekers het platform iedere maand te vinden in hun zoektocht naar een passende nieuwe woning. Een belangrijke functie. Daarom loopt funda voorop in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en informatie om haar bezoekers verder te helpen met het kopen, bezitten en verkopen van een eigen woning. En om de makelaar, wiens expertise onmisbaar is, het podium te bieden dat hij of zij nodig heeft om de consument nog beter te ondersteunen.