Funda in business stapt uit schaduw woonplatform

Recordjaar voor funda in business met 20% meer bezoekers

Amsterdam, 17 december 2018

Funda in business, de plek waarop vraag en aanbod in commercieel vastgoed bijeenkomen, heeft het volwassen stadium bereikt en verwelkomde het afgelopen jaar een recordaantal bezoekers. In 2018 trok het platform 20% meer bezoekers dan in 2017. In de laatste vier maanden was de groei zelfs 45% ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Funda in business genereert hiermee steeds meer zichtbaarheid voor een groeiend aantal aangesloten bedrijfsmakelaars. Daarnaast biedt het met een recent toegevoegd contentplatform ook informatie en inspiratie.

Maandelijks heeft funda in business bijna 1 miljoen bezoeken en worden er gemiddeld meer dan 600.000 zoekopdrachten uitgevoerd. Hiermee wordt een ongekende hoeveelheid data gegenereerd, waarvan de ontsluiting de transparantie en professionaliteit bevordert van de gehele markt. Meer verkeer op het platform betekent meer kansen voor aangesloten makelaars; bijna 2.000 bedrijfsmakelaars zetten funda in business in om de aandacht te vestigen op hun objecten. Ook internationaal neemt de interesse in Nederlands vastgoed toe. Zo is het aantal bezoekers vanuit het Verenigd Koninkrijk sinds het referendum over de brexit in 2016 fors toegenomen.

Eigen identiteit

In de organisatie is sinds dit jaar een sterke focus gelegd op funda in business. Er is een permanent team gevormd dat zich volledig op het zakelijke platform richt. Het resultaat hiervan is nu duidelijk zichtbaar met de livegang van een nieuwe en onderscheidende uitstraling van funda in business. Quintin Schevernels, CEO van funda: “Met het realiseren van een eigen identiteit stapt funda in business uit de schaduw van het woonplatform en komen we tegemoet aan de behoefte vanuit de markt. Met een uitgebreide mediacampagne, een eigen stand op de PROVADA en de sponsoring van de funda in business/Vastgoedmarkt Young Talent Award is funda in business daarnaast meer zichtbaar in en betrokken bij de commerciële vastgoedmarkt.”

299163 fundainbusiness homepage desktop f2e607 original 1545050971

Data verbinden

Om zoekers nog betere resultaten te bieden en bedrijfsmakelaars meer en betere leads, werkt funda in business aan nieuwe tools. Zo wordt begin 2019 de Vraagscan geïntroduceerd: hiermee kan een makelaar interesse in de markt peilen voor een specifieke locatie of regio. Door actuele vraagzijdedata te verbinden met de expertise van de vastgoedadviseur, kunnen zoekers én aanbieders optimaal bediend worden.

Visie en achtergronden

De lancering van het contentplatform afgelopen september betekent een verdiepingsslag: naast de meest actuele objectinformatie, biedt funda in business nu ook inzicht in de markt. Experts uit alle werkvelden, van overheid tot bedrijfsleven en van makelaar tot eindgebruiker, geven hun visie op de belangrijkste thema’s die in de huidige commerciële vastgoedmarkt leven. Bedrijven lichten hun vastgoedstrategie toe, adviseurs schijnen hun licht op trends en de achtergrond van opvallende transacties wordt geschetst.

Over funda in business

Met gemiddeld bijna 1 miljoen bezoeken per maand is funda in business hét zakelijke vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop-, huur- en beleggingsaanbod van bijna 2.000 bedrijfsmakelaars. Funda in business heeft een aanbod van 27.000 objecten, waaronder kantoorruimten, bedrijfshallen, winkel- en horecapanden. Sinds 2018 biedt funda in business meer verdieping voor de vastgoedprofessional op het contentplatform fundainbusiness.nl/meer

Afbeeldingen:

Links:

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.