Forse groei bezoek funda in business vanuit het Verenigd Koninkrijk

Brexit zorgt voor toenemende interesse in Nederlands zakelijk vastgoed

Amsterdam, 10 december 2018

Commercieel vastgoedplatform funda in business ziet de interesse vanuit het Verenigd Koninkrijk gestaag groeien. Sinds het referendum in 2016 over de brexit, is het aantal bezoeken uit het land bijna verdrievoudigd. Het aantal Britse gebruikers verdubbelde in diezelfde periode. Dit blijkt uit recent onderzoek van het platform.

298497 ontwikkeling bezoek fundainbusiness uk 6478b9 large 1544388882

Zoektocht vanuit Londen

Het aantal bezoeken aan funda in business vanuit het Verenigd Koninkrijk is gestegen van 2.652 bezoeken in januari 2016 tot 7.199 bezoeken in november 2018. Het aantal gebruikers aan funda in business vanuit het Verenigd Koninkrijk is gestegen van 1.566 gebruikers in januari 2016 tot 3.618 gebruikers in november 2018. In het afgelopen kwartaal bleek 75% van de Britse gebruikers afkomstig uit Londen. De rest kwam vanuit plaatsen verspreid over het land.

Interesse in kantoorruimte en Amsterdam

In het derde kwartaal van 2018 zochten gebruikers vanuit het Verenigd Koninkrijk het meest naar kantoorruimte (14,7% van de zoekopdrachten vanuit UK), gevolgd door bedrijfshallen (14,2%) en winkelpanden (11,3%). Vanuit het Verenigd Koninkrijk werd met name fors meer gezocht naar kantoren dan gebruikelijk is op funda in business (6,2% van alle zoekopdrachten).

Daarbij werd het meest gezocht op locatie Amsterdam (8,8% van de zoekopdrachten vanuit UK), op afstand gevolgd door andere grote steden als Rotterdam (3,1%), Utrecht (2,6%), Den Haag (1,9%) en Groningen (1,6%).

Over funda in business

Met bijna 1 miljoen bezoeken per maand is funda in business hét zakelijke vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop-, huur- en beleggingsaanbod van alle bedrijfsmakelaars. Funda in business kent gemiddeld 1 miljoen bezoeken per maand en heeft een aanbod van 27.000 objecten, waaronder kantoorruimten, bedrijfshallen, winkel- en horecapanden.

Noot voor de redactie:

Het volledige onderzoek over de interesse vanuit het Verenigd Koninkrijk is op te vragen via: pers@funda.nl. Neem voor overige vragen contact op met de woordvoerder van funda:

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in Business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.