Forse groei bezoek funda in business vanuit het Verenigd Koninkrijk

Brexit zorgt voor toenemende interesse in Nederlands zakelijk vastgoed

Amsterdam, 10 december 2018

Commercieel vastgoedplatform funda in business ziet de interesse vanuit het Verenigd Koninkrijk gestaag groeien. Sinds het referendum in 2016 over de brexit, is het aantal bezoeken uit het land bijna verdrievoudigd. Het aantal Britse gebruikers verdubbelde in diezelfde periode. Dit blijkt uit recent onderzoek van het platform.

298497 ontwikkeling bezoek fundainbusiness uk 6478b9 large 1544388882

Zoektocht vanuit Londen

Het aantal bezoeken aan funda in business vanuit het Verenigd Koninkrijk is gestegen van 2.652 bezoeken in januari 2016 tot 7.199 bezoeken in november 2018. Het aantal gebruikers aan funda in business vanuit het Verenigd Koninkrijk is gestegen van 1.566 gebruikers in januari 2016 tot 3.618 gebruikers in november 2018. In het afgelopen kwartaal bleek 75% van de Britse gebruikers afkomstig uit Londen. De rest kwam vanuit plaatsen verspreid over het land.

Interesse in kantoorruimte en Amsterdam

In het derde kwartaal van 2018 zochten gebruikers vanuit het Verenigd Koninkrijk het meest naar kantoorruimte (14,7% van de zoekopdrachten vanuit UK), gevolgd door bedrijfshallen (14,2%) en winkelpanden (11,3%). Vanuit het Verenigd Koninkrijk werd met name fors meer gezocht naar kantoren dan gebruikelijk is op funda in business (6,2% van alle zoekopdrachten).

Daarbij werd het meest gezocht op locatie Amsterdam (8,8% van de zoekopdrachten vanuit UK), op afstand gevolgd door andere grote steden als Rotterdam (3,1%), Utrecht (2,6%), Den Haag (1,9%) en Groningen (1,6%).

Over funda in business

Met bijna 1 miljoen bezoeken per maand is funda in business hét zakelijke vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop-, huur- en beleggingsaanbod van alle bedrijfsmakelaars. Funda in business kent gemiddeld 1 miljoen bezoeken per maand en heeft een aanbod van 27.000 objecten, waaronder kantoorruimten, bedrijfshallen, winkel- en horecapanden.

Noot voor de redactie:

Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van woningen bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht. Sinds de lancering van Funda in Business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.