Jørgen Hellestveit start op 1 augustus als nieuwe CCO van Funda

Amsterdam, 20 juni 2025 – Per 1 augustus verwelkomen we Jørgen Hellestveit als onze nieuwe Chief Commercial Officer (CCO). In deze rol zal hij zich richten op het versterken van de toegevoegde waarde die Funda biedt aan zowel makelaars als consumenten. Met zijn ervaring aan de makelaarskant en in het management van diverse woonplatforms bezit hij een unieke combinatie om makelaars en consumenten nog beter met elkaar te verbinden, en zo wonend Nederland vooruit te helpen.

De woningmarkt is dynamisch en complexer dan ooit. Juist in deze context wil Funda makelaars optimaal ondersteunen via ons platform. Met oplossingen die hen helpen in hun dagelijks werk en bijdragen aan een betere verbinding met de consument, zodat zij die consument nog beter kunnen begeleiden bij het vinden van een woning die echt bij ze past. Daarbij speelt ook de ontwikkeling van nieuwe diensten, producten en relevante inzichten een belangrijke rol om het proces voor de consument steeds verder te verbeteren. 

 

Zoals Jørgen zelf zegt: ‘Funda is een platform dat een belangrijke rol speelt in het leven van mensen: woningzoekers vertrouwen er dagelijks op, en voor makelaars is het een essentieel onderdeel van hun werk. Zo’n positie bouw je niet zomaar op, die ontstaat door sterke producten en goede relaties. De overstap naar Funda voelde voor mij daarom als een logische volgende stap.’ Jørgen zal met zijn komst fundamenteel bijdragen aan de ontwikkeling van Funda, waarbij we samen met makelaars bouwen aan een platform dat nóg meer waarde biedt voor hen en hun klanten. In zijn rol als CCO zal Jørgen rechtstreeks rapporteren aan CEO Joost Dop.

 

Joost Dop: ‘Jørgen brengt precies de ervaring en visie mee die we nodig hebben om onze koers te versterken en te versnellen: makelaars en consumenten nog beter met elkaar verbinden. We kijken ernaar uit om samen met Jørgen Funda verder te ontwikkelen als hét platform dat wonend Nederland écht vooruit helpt.’ 

 

Ervaring die perfect aansluit bij onze koers

Jørgen brengt jarenlange ervaring met zich mee aan zowel de makelaars- als platformzijde. In Noorwegen was hij bij marktleider Vend (voorheen Schibsted Marketplaces) verantwoordelijk voor de productstrategie en de go-to-marketontwikkeling van toonaangevende Noord-Europese woonplatforms zoals FINN.no (Noorwegen), Blocket (Zweden) en Oikotie.fi (Finland). Hij werkte daar intensief samen met klantgroepen om klantbehoeften en productinnovatie hand in hand te laten gaan. Daarvoor werkte Jørgen 9 jaar in verschillende centrale functies bij EiendomsMegler 1, de grootste makelaarsorganisatie van Noorwegen. Die ervaring gaf hem inzicht in de dagelijkse praktijk van makelaars en de commerciële uitdagingen die daarbij komen kijken. Naast zijn Scandinavische ervaring brengt Jørgen ook internationale inzichten en een sterk netwerk mee om trends te signaleren, kennis te delen en te vernieuwen.

 

Zijn verbondenheid met de vastgoedsector gaat echter verder dan ervaring alleen. ‘Het grootste deel van mijn carrière speelt zich af binnen deze sector’, vertelt Jørgen. ‘Zowel aan de kant van makelaars als bij platforms. Het is een wereld die mij na aan het hart ligt. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om juist in deze fase aan boord te komen, te leren van de teams bij Funda, de Nederlandse markt te ontdekken en samen met de makelaarsgemeenschap nog meer waarde te creëren voor wonend Nederland.’

 

We heten Jørgen van harte welkom bij Funda en kijken uit naar onze samenwerking.

Download PDF
Download PDF
Over Funda

Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Met het meest complete woningaanbod van Nederland, weten miljoenen bezoekers het platform iedere maand te vinden in hun zoektocht naar een passende nieuwe woning. Een belangrijke functie. Daarom loopt funda voorop in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en informatie om haar bezoekers verder te helpen met het kopen, bezitten en verkopen van een eigen woning. En om de makelaar, wiens expertise onmisbaar is, het podium te bieden dat hij of zij nodig heeft om de consument nog beter te ondersteunen.

berichten