Funda richt zich met crossmediale campagne expliciet op verkopers van woningen

Nieuwe campagne benadrukt dat ook in een verkopersmarkt woningverkoop niet vanzelf gaat

13 september 2021 | Het grootste online woningplatform lanceert vandaag een campagne gericht op (potentiële) woningverkopers. Funda, onder andere bekend als platform voor woningzoekers, lanceert de campagne om meer bekendheid te geven aan de relevantie en betekenis van niet alleen het platform, maar ook die van verkoopmakelaars voor (potentiële) verkopers. Van oriëntatie naar wel of niet verkopen en het verstrekken van inzicht in de verschillende stappen van het verkoopproces, tot en met hulp bij het vinden van een professionele makelaar.

 

Onder het thema ‘Meer in huis’ brengt funda op een laagdrempelige manier de complexiteit in beeld waar woningverkopers mee te maken krijgen vanaf het moment dat ze verkoop in overweging nemen. Zo noemen we de waarde-indicatie, het bereiken van kopers, het onderhandelingsproces en het vinden van een makelaar.

 

Drie relevante producten die wij juist hiervoor in de etalage zetten, zijn funda’s Waardecheck – die een snelle indicatie van de woningwaarde geeft – en het contentplatform Meer Weten. Daar bieden we complete informatie over het volledige verkoopproces aan. Als derde noemen we Makelaar Zoeken, een tool voor het vinden van een makelaar die aansluit bij de wensen van de verkoper.

 

Quintin Schevernels, CEO funda: Wij merkten de afgelopen periode meer en meer dat de krapte op de woonmarkt veel vragen oplevert voor consumenten die overwegen hun woning te gaan verkopen. Met deze campagne willen we hen wijzen op alle content en producten die wij op ons platform beschikbaar hebben voor verkopers.

 

De positionering van het woningplatform naar (potentiële) woningverkopers betekent niet dat zij hun woning zelf op funda kunnen zetten: plaatsing blijft gekoppeld aan samenwerking met een makelaar vanwege de specifieke kennis en expertise die hij of zij biedt.

 

Samenwerking

Net als voor de in juni  gelanceerde campagne over lokale inzichten, werkt funda’s creatieve team ook voor deze campagne samen met XXS. Dit bureau is ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het overkoepelende concept Meer in huis. Bureau Zigt zorgt wederom voor de mediastrategie, -planning en -executie. De campagne wordt crossmediaal ingezet in een mix van tv, radio, onlinevideo en banners op geselecteerde socialmediakanalen.

 

Verkoopvertrouwen op aanhoudend hoog niveau

Uit de funda Index blijkt dat het verkoopvertrouwen sinds juli 2020 continu stijgt. Dit is vooral een gevolg van de hoge huizenprijzen bij een aanhoudend laag aanbod zonder zicht op stijging daarvan. De funda Index rapporteert het maandelijkse onderzoek naar het sentiment en het gedrag op de woningmarkt.

 

[Einde bericht]

Link naar commercial:

401791 funda%20stress%201 f91fdc large 1631520455
401793 funda%20balkon%201 ccf924 large 1631524790
Download PDF
Download PDF
Over Funda

Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van woningen bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht naar en verkoop van een woning. Sinds de lancering van Funda in Business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.

berichten