Aantreden per 1 mei 2019

Funda stelt Marc Roos aan als CCO om nieuwe groeistrategie kracht bij te zetten

Amsterdam, 11 april 2019

Funda heeft een sterk jaar achter de rug in termen van bezoekersaantallen, omzet en winst en benut dit momentum om verder te investeren in klanttevredenheid en de daarvoor benodigde organisatieveranderingen.

Om de nieuwe groeifase en de transformatie naar een meer klantgerichte organisatie vorm te geven wordt het executive team uitgebreid met de aanstelling van Marc Roos als Chief Commercial Officer. De afdelingen Marketing & Communicatie, Sales Makelaars, Sales Advertising en Service Operations komen hiermee samen onder zijn leiding.

Roos heeft ruim 15 jaar internationale ervaring in C-level posities op het snijvlak van commercie en operations in technologie en media. In het verleden was hij onder meer werkzaam als COO van TMG Online en betrokken bij enkele snelgroeiende internationale scale-ups als Ortec for Communications (voorheen ImgZine) en Improve Digital.

Quintin Schevernels, CEO van funda, is erg blij met de komst van Marc Roos. “Eind 2018 hebben we een nieuwe ambitieuze strategie bepaald. De komende jaren willen we de toegevoegde waarde van funda voor haar verschillende klantgroepen verder versterken. De nieuwe functie van CCO, waaronder al onze klantcontacten samen komen, speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Gezien de kennis en ervaring van Marc kan hij ons helpen op dit vlak grote stappen te zetten.”

In de afgelopen maanden werd het team van funda al uitgebreid met een nieuwe Head of Product (Peter Gerber), Head of UX (Carlo van den Berg) en Head of Strategy & Business Development (Tjerk de Boer).

De aanstelling van Marc Roos gaat in per 1 mei.

Niet voor publicatie:

Voor persvragen of interviewverzoeken, kan contact opgenomen worden met de woordvoerder van funda:

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.