Aantreden per 1 mei 2019

Funda stelt Marc Roos aan als CCO om nieuwe groeistrategie kracht bij te zetten

Amsterdam, 11 april 2019

Funda heeft een sterk jaar achter de rug in termen van bezoekersaantallen, omzet en winst en benut dit momentum om verder te investeren in klanttevredenheid en de daarvoor benodigde organisatieveranderingen.

Om de nieuwe groeifase en de transformatie naar een meer klantgerichte organisatie vorm te geven wordt het executive team uitgebreid met de aanstelling van Marc Roos als Chief Commercial Officer. De afdelingen Marketing & Communicatie, Sales Makelaars, Sales Advertising en Service Operations komen hiermee samen onder zijn leiding.

Roos heeft ruim 15 jaar internationale ervaring in C-level posities op het snijvlak van commercie en operations in technologie en media. In het verleden was hij onder meer werkzaam als COO van TMG Online en betrokken bij enkele snelgroeiende internationale scale-ups als Ortec for Communications (voorheen ImgZine) en Improve Digital.

Quintin Schevernels, CEO van funda, is erg blij met de komst van Marc Roos. “Eind 2018 hebben we een nieuwe ambitieuze strategie bepaald. De komende jaren willen we de toegevoegde waarde van funda voor haar verschillende klantgroepen verder versterken. De nieuwe functie van CCO, waaronder al onze klantcontacten samen komen, speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Gezien de kennis en ervaring van Marc kan hij ons helpen op dit vlak grote stappen te zetten.”

In de afgelopen maanden werd het team van funda al uitgebreid met een nieuwe Head of Product (Peter Gerber), Head of UX (Carlo van den Berg) en Head of Strategy & Business Development (Tjerk de Boer).

De aanstelling van Marc Roos gaat in per 1 mei.

Niet voor publicatie:

Voor persvragen of interviewverzoeken, kan contact opgenomen worden met de woordvoerder van funda:

Download PDF
Download PDF
Over Funda

Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van woningen bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht naar en verkoop van een woning. Sinds de lancering van Funda in Business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.

berichten