Funda breidt platform uit met alle typen aanbod van alle makelaars

Amsterdam, 9 januari 2019

Funda heeft op 9 januari 2019 haar gehele platform opengesteld voor alle makelaars van Nederland. Verreweg het grootste deel van het Nederlandse woningaanbod was al op funda te vinden. Nu kan iedere makelaar echter ook nieuwbouwwoningen, recreatiewoningen, woningen elders in Europa en huurcomplexen aanbieden via funda. Met de openstelling zet funda een nieuwe stap in haar streven om consumenten een zo volledig en betrouwbaar mogelijk beeld te geven van het woningaanbod in Nederland.

Eerder stelde funda haar platform al open voor het aanbod van koopwoningen en huurwoningen door andere makelaars dan die van de NVM, de branchevereniging die in 2001 funda heeft opgericht. Sindsdien is vrijwel het volledige Nederlandse woningaanbod via funda te doorzoeken. Door de openstelling van de resterende secties zijn na vandaag álle beschikbare woningen in Nederland op funda te vinden.

“Dit is een logisch vervolg van het pad dat wij sinds november 2015 met ons re-design zijn ingeslagen”, aldus Quintin Schevernels, CEO. “Funda is een zoekergeoriënteerd platform. Wij streven ernaar dat de consument al het aanbod op funda kan vinden.”

Niet voor publicatie:

Voor persvragen kan contact opgenomen worden met de woordvoerder van funda:

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in Business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.