Funda breidt platform uit met alle typen aanbod van alle makelaars

Amsterdam, 9 januari 2019

Funda heeft op 9 januari 2019 haar gehele platform opengesteld voor alle makelaars van Nederland. Verreweg het grootste deel van het Nederlandse woningaanbod was al op funda te vinden. Nu kan iedere makelaar echter ook nieuwbouwwoningen, recreatiewoningen, woningen elders in Europa en huurcomplexen aanbieden via funda. Met de openstelling zet funda een nieuwe stap in haar streven om consumenten een zo volledig en betrouwbaar mogelijk beeld te geven van het woningaanbod in Nederland.

Eerder stelde funda haar platform al open voor het aanbod van koopwoningen en huurwoningen door andere makelaars dan die van de NVM, de branchevereniging die in 2001 funda heeft opgericht. Sindsdien is vrijwel het volledige Nederlandse woningaanbod via funda te doorzoeken. Door de openstelling van de resterende secties zijn na vandaag álle beschikbare woningen in Nederland op funda te vinden.

“Dit is een logisch vervolg van het pad dat wij sinds november 2015 met ons re-design zijn ingeslagen”, aldus Quintin Schevernels, CEO. “Funda is een zoekergeoriënteerd platform. Wij streven ernaar dat de consument al het aanbod op funda kan vinden.”

Niet voor publicatie:

Voor persvragen kan contact opgenomen worden met de woordvoerder van funda:

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 4 miljoen unieke bezoekers per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed.