Funda breidt platform uit met alle typen aanbod van alle makelaars

Amsterdam, 9 januari 2019

Funda heeft op 9 januari 2019 haar gehele platform opengesteld voor alle makelaars van Nederland. Verreweg het grootste deel van het Nederlandse woningaanbod was al op funda te vinden. Nu kan iedere makelaar echter ook nieuwbouwwoningen, recreatiewoningen, woningen elders in Europa en huurcomplexen aanbieden via funda. Met de openstelling zet funda een nieuwe stap in haar streven om consumenten een zo volledig en betrouwbaar mogelijk beeld te geven van het woningaanbod in Nederland.

Eerder stelde funda haar platform al open voor het aanbod van koopwoningen en huurwoningen door andere makelaars dan die van de NVM, de branchevereniging die in 2001 funda heeft opgericht. Sindsdien is vrijwel het volledige Nederlandse woningaanbod via funda te doorzoeken. Door de openstelling van de resterende secties zijn na vandaag álle beschikbare woningen in Nederland op funda te vinden.

“Dit is een logisch vervolg van het pad dat wij sinds november 2015 met ons re-design zijn ingeslagen”, aldus Quintin Schevernels, CEO. “Funda is een zoekergeoriënteerd platform. Wij streven ernaar dat de consument al het aanbod op funda kan vinden.”

Niet voor publicatie:

Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van woningen bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht. Sinds de lancering van Funda in Business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.