Raad van Commissarissen van funda legt functie neer

Amsterdam, 11 mei 2018

De drie leden van de Raad van Commissarissen van funda hebben op dinsdag 8 mei hun functie neergelegd. Gerard Cremers (voorzitter), Jitse Groen en Oswald Coene kwamen tot hun besluit na een verschil van inzicht over de rol van de meerderheidsaandeelhouder (NVM Holding) ten aanzien van funda.

Funda betreurt het besluit van Cremers, Groen en Coene om te vertrekken als commissarissen, ook al was reeds bekend dat Cremers per 15 mei a.s. zou aftreden als voorzitter van de Raad van Commissarissen. Voor funda kwam het besluit onverwacht. Het managementteam van funda heeft altijd een uitstekende band met de commissarissen gehad en op een constructieve wijze met hen samengewerkt.

“Mede namens het managementteam en alle medewerkers van funda spreek ik mijn waardering uit voor de constructieve rol die Groen en Coene als kritisch klankbord hebben gespeeld en dank ik hen voor hun inzet in de afgelopen jaren”, aldus Evert Brugman, waarnemend CEO van funda. “In het bijzonder ben ik Gerard Cremers dankbaar. Hij was tien jaar lang als lid, en voorzitter, van de Raad van Commissarissen nauw betrokken bij de groei en ontwikkeling van funda. Zijn bijdrage is van groot belang voor de organisatie geweest.”

De leden van de RvC besloten afgelopen dinsdag 8 mei terug te treden vanwege uiteenlopende opvattingen over de rol van de meerderheidsaandeelhouder en de RvC.

Het laatste belangrijke wapenfeit van deze Raad van Commissarissen was het voordragen van de nieuwe CEO van funda, Quintin Schevernels. Schevernels werd geselecteerd vanwege zijn ervaring in het begeleiden van online-ondernemingen met groeiambities. Zijn voordracht wordt gesteund door beide aandeelhouders: NVM Holding en Stichting Administratiekantoor funda (STAK), die als vertegenwoordiger optreedt namens 2.200 certificaathouders. De bekrachtiging zal plaatsvinden tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op dinsdag 15 mei a.s.

Niet voor publicatie:

Voor persvragen kan contact opgenomen worden met de woordvoerder van funda:

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 4 miljoen unieke bezoekers per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.