Aantreden per 1 juni 2018

Quintin Schevernels wordt de nieuwe CEO van funda

Amsterdam, 1 mei 2018

Quintin Schevernels (1971) treedt binnenkort aan als de nieuwe CEO van funda. Schevernels brengt ruime ervaring in de online-wereld met zich mee, vooral in het uitbouwen en opschalen van online-bedrijven. Dat is precies de uitdaging waarvoor funda de komende jaren staat.

Schevernels wordt na voordracht door de Raad van Commissarissen officieel benoemd tijdens de Algemene Aandeelhoudersvergadering van funda op 15 mei. Zijn aanstelling gaat op 1 juni in. "Funda is een van de grootste online-merken van Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat er vanuit de sterke basis die funda vormt, veel mogelijkheden zijn om het platform verder uit te bouwen”, zo motiveert Schevernels zijn keuze voor funda. “Ik kijk ernaar uit om daar met het team de tanden in te zetten."

Quintin Schevernels heeft ruim 15 jaar ervaring in online media. Hij was lid van de directie van Telegraaf Media Groep, COO/CCO bij VNU Media en CEO van Layar. Na de verkoop van Layar in 2014 was hij vooral actief als investeerder in start-ups. Ook is hij commissaris bij diverse scale-ups.

Als bestuurder en investeerder zette hij zich in voor het uitbouwen en opschalen van een hele reeks online-bedrijven. Daarbij heeft Schevernels veel kennis opgedaan van online-marktplaats- en mediamodellen. In 2016 schreef Schevernels het boek ‘Suits & Hoodies’. Daarnaast is hij gastdocent voor het MBA-programma van Universiteit Nyenrode.

“Funda staat de komende jaren voor de uitdaging de sterke positie van het huidige platform verder uit te bouwen. Met zijn ervaring is Quintin uitermate geschikt om hieraan sturing te geven. Wij zijn dan ook zeer verheugd dat hij de rol van CEO gaat vervullen”, aldus Gerard Cremers, voorzitter van de Raad van Commissarissen van funda.

“De NVM Holding is ervan overtuigd dat de Raad van Commissarissen met Quintin Schevernels voor funda een CEO heeft gevonden die de vele kansen en uitdagingen waarvoor funda zich geplaatst ziet, in goede banen kan leiden en verder succes kan realiseren”, vindt Ivo Heukensfeldt Jansen, directeur van grootaandeelhouder NVM Holding.

Sinds januari van dit jaar vervulde Evert Brugman ad interim de rol van CEO. Hij keert terug naar zijn functie van manager Finance & HR zodra Schevernels op 1 juni aan de slag gaat. De Raad van Commissarissen dankt Brugman voor zijn inzet in deze tussenliggende periode.

Photo credits: Jelmer de Haas / Pim Hendriksen

Niet voor publicatie:

Voor persvragen of interviewverzoeken, kan contact opgenomen worden met de woordvoerder van funda:

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.