Funda meet bezoekrecord in vierde kwartaal 2015

14 JANUARI 2016, AMSTERDAM
Samenvatting

In oktober, november en december is het gemiddeld aantal bezoeken per maand op funda* gestegen naar 30,9 miljoen. Dit is een stijging van 4 procent ten opzichte van het derde kwartaal 2015 (29,8 miljoen) en een stijging van 34% ten opzichte van het laatste kwartaal van 2014 (23,1 miljoen). Binnen het totale bezoek blijft het aandeel van mobiele apparaten groeien. Bijna de helft (47%) van de bezoeken kwam in het vierde kwartaal van 2015 via een mobiele telefoon, gevolgd door desktop (31%) en tablet (22%).

*exclusief funda in business en funda landelijk.

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.