Funda start met livegang nieuwe website
Amsterdam, 25 november 2015 - Funda bestaat volgend jaar 15 jaar. Net voor die mijlpaal komt de nummer 1-vastgoedsite van Nederland met de grootste vernieuwing sinds de oprichting: een ingrijpend redesign waarin de zoeker nog meer centraal staat. “We moeten vraag en aanbod op elkaar aangesloten houden. De consument verandert sterk; in gedrag, in wensen en in eisen. We vernieuwen met hem mee met meer beeld, een site gemaakt voor mobiel en de nadruk op relevantie”, aldus CEO Marc Duijndam.
Mobile first en meer beeld
“De pijlers van het redesign zijn simpel”, vertelt Jeroen Mulder, Hoofd User Experience bij funda. “Het gebruik van funda is verschoven van desktop naar mobiel. Vorig jaar was dat nog de helft, nu al twee derde. Mobiel is dus ons uitgangspunt, oftewel mobile first.” Daarnaast zijn bezoekers op zoek naar emotie: “75% van de bezoekers bekijkt eerst de foto’s van een huis. Dus zijn de foto’s groter en prominenter. We moeten huizenzoekers een zo goed mogelijk beeld geven van elk huis, dat is de uitdaging van makelaar en funda samen.”
Relevantie als toverwoord
Het selecteren en presenteren van aanbod vindt op de nieuwe site bovendien plaats op basis van relevantie voor de individuele bezoeker. “We worden uitgedaagd om steeds de beste resultaten te tonen, maximaal relevant te zijn”, vervolgt Mulder. “We werken toe naar een toekomst waarin we ’s ochtends de consument vertellen dat we dat ene huis voor hem hebben gevonden. En dat – mocht hij zijn huis willen verkopen – er op basis van onze statistieken zeker 32 serieuze geïnteresseerden zijn.”
Livegang
Op maandag 23 november 2015 is de livegang van de nieuwe site gestart. Het betreft vooralsnog alleen de Koopwoningen op funda. Naar verwachting duurt de uitrol zo’n twee weken. Het is dus mogelijk dat de ene bezoeker de nieuwe website ziet en de ander nog niet. Vanaf volgend jaar worden ook de andere onderdelen van funda vanuit dezelfde filosofie vernieuwd, maar dan toegespitst op hun specifieke markten.
Wilt u meer informatie over het redesign? Of een interview plannen? Neem dan contact op met Gonneke Daris, communicatie, media en woordvoering.
Contactpersoon
-
Gonneke Daris
Download PDF
Download PDFOver Funda
Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van woningen bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht naar en verkoop van een woning. Sinds de lancering van Funda in Business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.