Een huis vinden via de mobiele telefoon
Amsterdam, 22 augustus 2001 - Funda.nl, de woonsite waarop het actuele en complete NVM-woningaanbod te vinden is, introduceert een SMS-service. Via deze SMS-service wordt de consument direct geïnformeerd over nieuwe huizen op funda.nl, die voldoen aan de opgegeven zoekcriteria. De huizenzoeker geeft vooraf zelf deze criteria aan. De SMS-service sluit aan bij de functionele doelstelling van funda het zoekproces van een woning voor de consument te faciliteren.
De huizenzoeker kan zich voor deze service aanmelden op de funda-site en kan daarbij uitgebreide zoekcriteria invoeren. De huizenzoeker ontvangt een SMS-bericht van funda, zodra op funda.nl een woning wordt aangemeld die voldoet aan de opgegeven zoekcriteria. Op die manier wordt de zoeker in de gelegenheid gesteld om onmiddellijk op het nieuwste aanbod te reageren en zich aan te melden bij de NVM-makelaar die het huis in bemiddeling heeft. In het SMS-bericht zijn het adres en de prijs van het huis, plus de gegevens van de verkopende makelaar te zien.
Bezoekers kunnen vooraf op funda.nl, in een beveiligde omgeving, een tegoed aan SMS-berichten inkopen. De bezoeker kan per keer 5, 10, 15 of 20 berichten inkopen, tegen respectievelijk euro 3, 5, 7 en 9. Volgens funda heeft de SMS-service voornamelijk een toegevoegde waarde in de oriëntatiefase. Uiteraard blijft de rol van een NVM-makelaar bij de aankoop van een huis in de fasen daarna (bezichtigen, vergelijken, keuze en koop) onontbeerlijk.
Meer informatie
Funda NV
Jeroen Wilhelm
(020) 561 82 08
jeroen.wilhelm@funda.nl
Over Funda
Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Met het meest complete woningaanbod van Nederland, weten miljoenen bezoekers het platform iedere maand te vinden in hun zoektocht naar een passende nieuwe woning. Een belangrijke functie. Daarom loopt funda voorop in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en informatie om haar bezoekers verder te helpen met het kopen, bezitten en verkopen van een eigen woning. En om de makelaar, wiens expertise onmisbaar is, het podium te bieden dat hij of zij nodig heeft om de consument nog beter te ondersteunen.