Een huis vinden via de mobiele telefoon

Amsterdam, 22 augustus 2001 - Funda.nl, de woonsite waarop het actuele en complete NVM-woningaanbod te vinden is, introduceert een SMS-service. Via deze SMS-service wordt de consument direct geïnformeerd over nieuwe huizen op funda.nl, die voldoen aan de opgegeven zoekcriteria. De huizenzoeker geeft vooraf zelf deze criteria aan. De SMS-service sluit aan bij de functionele doelstelling van funda het zoekproces van een woning voor de consument te faciliteren.

De huizenzoeker kan zich voor deze service aanmelden op de funda-site en kan daarbij uitgebreide zoekcriteria invoeren. De huizenzoeker ontvangt een SMS-bericht van funda, zodra op funda.nl een woning wordt aangemeld die voldoet aan de opgegeven zoekcriteria. Op die manier wordt de zoeker in de gelegenheid gesteld om onmiddellijk op het nieuwste aanbod te reageren en zich aan te melden bij de NVM-makelaar die het huis in bemiddeling heeft. In het SMS-bericht zijn het adres en de prijs van het huis, plus de gegevens van de verkopende makelaar te zien.

Bezoekers kunnen vooraf op funda.nl, in een beveiligde omgeving, een tegoed aan SMS-berichten inkopen. De bezoeker kan per keer 5, 10, 15 of 20 berichten inkopen, tegen respectievelijk euro 3, 5, 7 en 9. Volgens funda heeft de SMS-service voornamelijk een toegevoegde waarde in de oriëntatiefase. Uiteraard blijft de rol van een NVM-makelaar bij de aankoop van een huis in de fasen daarna (bezichtigen, vergelijken, keuze en koop) onontbeerlijk.

Funda NV
Jeroen Wilhelm
jeroen.wilhelm@funda.nl

Over funda in business | Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van onroerend goed bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Sinds de lancering van funda in business in 2005 is funda er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke ambities te realiseren. Vandaag de dag heeft funda in business het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van het land en is het met meer dan een miljoen bezoeken per maand het grootste platform voor commercieel vastgoed van Nederland.