Een huis vinden via de mobiele telefoon

Amsterdam, 22 augustus 2001 - Funda.nl, de woonsite waarop het actuele en complete NVM-woningaanbod te vinden is, introduceert een SMS-service. Via deze SMS-service wordt de consument direct geïnformeerd over nieuwe huizen op funda.nl, die voldoen aan de opgegeven zoekcriteria. De huizenzoeker geeft vooraf zelf deze criteria aan. De SMS-service sluit aan bij de functionele doelstelling van funda het zoekproces van een woning voor de consument te faciliteren.

De huizenzoeker kan zich voor deze service aanmelden op de funda-site en kan daarbij uitgebreide zoekcriteria invoeren. De huizenzoeker ontvangt een SMS-bericht van funda, zodra op funda.nl een woning wordt aangemeld die voldoet aan de opgegeven zoekcriteria. Op die manier wordt de zoeker in de gelegenheid gesteld om onmiddellijk op het nieuwste aanbod te reageren en zich aan te melden bij de NVM-makelaar die het huis in bemiddeling heeft. In het SMS-bericht zijn het adres en de prijs van het huis, plus de gegevens van de verkopende makelaar te zien.

Bezoekers kunnen vooraf op funda.nl, in een beveiligde omgeving, een tegoed aan SMS-berichten inkopen. De bezoeker kan per keer 5, 10, 15 of 20 berichten inkopen, tegen respectievelijk euro 3, 5, 7 en 9. Volgens funda heeft de SMS-service voornamelijk een toegevoegde waarde in de oriëntatiefase. Uiteraard blijft de rol van een NVM-makelaar bij de aankoop van een huis in de fasen daarna (bezichtigen, vergelijken, keuze en koop) onontbeerlijk.

Funda NV
Jeroen Wilhelm
jeroen.wilhelm@funda.nl

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.