Alles over energie door ENECO Energie op funda

Amsterdam, 3 oktober 2001 - Particulieren kunnen vanaf 1 juli dit jaar al zelf kiezen voor een leverancier van groene energie. ENECO Energie biedt groene energie aan onder de naam Ecostroom. In de energiehoek op funda.nl vindt de bezoeker alle informatie over Ecostroom en de wijze waarop dit van ENECO Energie kan worden betrokken. Tevens is er een ‘Energie-calculator’ die inzicht geeft in de energiekosten van uw huidige of toekomstige woning en wat gedaan kan worden om energie te besparen.

ENECO Energie is het vierde bedrijf waarmee funda dit jaar een samenwerkingsrelatie is aangegaan. Hiervoor sloot Funda overeenkomsten met de Gouden Gids, Klusinfo en VT Wonen.nl.

Over ENECO Energie

ENECO Energie is een landelijk opererende onderneming die 4 miljoen mensen van elektriciteit, gas en warmte voorziet. ENECO levert aan grootzakelijke klanten in alle delen van Nederland. Ook Ecostroom kan elk huishouden in Nederland reeds bij ENECO Energie betrekken. Voor gewone elektriciteit en gas is in Nederland nog geen keuzevrijheid. De huishoudelijke en (kleinzakelijke) klanten die daardoor nog niet zelf hun leverancier kunnen kiezen, bevinden zich in de regio's Weert, Merwedestreek, Rotterdam, Delfland, Midden-Holland, Haaglanden, Amstelland, Kennemerland, Noord-Oost Friesland en Zeist. ENECO NetBeheer onderhoudt in deze regio’s de elektriciteits- en gasnetten. Het concern telt circa 3800 medewerkers.

Funda NV
Jeroen Wilhelm
jeroen.wilhelm@funda.nl

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.