Internet onmisbaar bij aankoop of verkoop huis

Amsterdam, 27 mei 2003Interview-NSS heeft in opdracht van Funda onderzoek gedaan naar de informatiebronnen die worden gebruikt bij de aankoop en verkoop van een huis. Het onderzoek is uitgevoerd onder personen die het afgelopen jaar een woning hebben gekocht of verkocht of die van plan zijn dit binnenkort te doen. Voor 40% van de Nederlanders is het internet de meest belangrijke informatiebron. De makelaars staan op de tweede plaats. Een kwart ziet hun als de belangrijkste bron. Opvallend is dat de overige middelen beduidend lager scoren. De dagbladen zijn voor niemand de belangrijkste bron van informatie. En regionale kranten scoren hoger dan de landelijke bladen.

Funda het meest geraadpleegd 

Funda, met gemiddeld meer dan 2 miljoen pageviews per dag de grootste huizensite van Nederland, heeft het onderzoek laten uitvoeren om enerzijds richting te geven aan inhoudelijke aanpassingen van de site en om bijvoorbeeld zoekmogelijkheden te verbeteren. Anderzijds om tot een betere inschatting te komen van de commerciƫle waarde van funda.nl. Uit het onderzoek blijkt dat de bekendheid van funda.nl ten opzichte van de andere woonsites vele malen groter is. Meer dan 60% van de respondenten is bekend met funda. De Woonkrant komt met 33% op de tweede plaats. Funda is verreweg de meest gebruikte internetsite van Nederland. 49% geeft aan dat men funda in de zoektocht naar een huis heeft gebruikt. De Woonkrant wordt slechts door 3% genoemd.

De belangrijkste redenen voor het gebruik van internet door mensen die zich op de huizenmarkt begeven, zijn: het is praktisch, spaart tijd, overal toegankelijk en actueel.

Meer informatie 

Funda NV
Jeroen Wilhelm
(020) 561 82 08
jeroen.wilhelm@funda.nl

Over Funda

Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Met het meest complete woningaanbod van Nederland, weten miljoenen bezoekers het platform iedere maand te vinden in hun zoektocht naar een passende nieuwe woning. Een belangrijke functie. Daarom loopt funda voorop in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en informatie om haar bezoekers verder te helpen met het kopen, bezitten en verkopen van een eigen woning. En om de makelaar, wiens expertise onmisbaar is, het podium te bieden dat hij of zij nodig heeft om de consument nog beter te ondersteunen.

berichten