Nieuw op funda: maandlasten per woning

Amsterdam, 1 september 2003Woningzoekenden kunnen vanaf vandaag op funda.nl precies zien wat de nettomaandlasten zijn van hun droomhuis. De berekening van de maandlasten is direct gekoppeld aan de woning en eventueel aan de financiële situatie van de woningzoekende. Dat maakt het zoeken naar een huis een stuk efficiënter en realistischer.

De zogenoemde Maandlastenindicator geeft bij iedere woning op funda.nl direct een berekening van de nettomaandlasten van de betreffende woning. De berekening wordt gemaakt op basis van de verkoopprijs van de woning en de extra kosten als percentage van de verkoopprijs. De maandlasten worden standaard berekend aan de hand van een spaarhypotheek. Hierbij wordt altijd de meest actuele rentestand gebruikt. De maandlastenindicator gaat hiermee verder dan de meeste hypotheekcalculatoren die op het internet zijn te vinden.

Aanpassen aan eigen wensen

De woningzoekende kan in zijn persoonlijk profiel de standaardberekening eenvoudig aanpassen aan zijn eigen gegevens en wensen, zoals het inkomen en de gewenste rentevaste periode. De Maandlastenindicator geeft de consequenties van deze aanpassingen direct weer. De woningzoekende kan zijn persoonlijke instellingen bewaren, zodat hij bij iedere woning op funda direct de juiste indicatie krijgt van de nettomaandlasten.

Contact

Als een bezoeker van funda.nl een woning heeft gevonden waarvoor hij een offerte wil aanvragen, kan hij via de Maandlastenindicator direct in contact komen met een financieel adviseur. Via een beveiligde verbinding worden de door hem ingevulde financiële gegevens met de informatie over de woning naar een financieel adviseur verstuurd. Vervolgens kan een gericht, persoonlijk adviesgesprek plaatsvinden.

Doorverwijzing naar hypotheekadviseurs

Uit onderzoek is gebleken dat bezoekers van funda geïnteresseerd zijn in financiële informatie over de woningen die zij op de website vinden. Daarom is anderhalf jaar geleden funda financiën ontwikkeld. Bij funda financiën ligt de nadruk op bekendheid geven aan de hypotheekadviseur. De Maandlastenindicator is vooral gericht op het genereren van kwalitatieve leads voor hypotheekadviseurs. De ketens ‘De Hypotheekshop’, ‘Huis&Hypotheek’ en ‘Wagner & Partners’ hebben inmiddels een overeenkomst gesloten met funda.

Funda NV
Jeroen Wilhelm
jeroen.wilhelm@funda.nl

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.