Funda start funda Landelijk

Amsterdam, 19 september 2006 Funda lanceert funda Landelijk, een website waar agrariërs en andere geïnteresseerden op zoek kunnen naar te koop staande boerderijen (agrarisch vastgoed). Funda wil, na funda in business, verder werken aan transparantie in de (zakelijke) vastgoedmarkt.

De website van funda Landelijk heeft een vergelijkbare lay-out en werkwijze als fundainbusiness.nl. Bezoekers kunnen op fundalandelijk.nl specifiek zoeken op bedrijfssoort (o.a. akkerbouw-, tuinbouw-, melkvee-, rundvlees- en varkens- of paardenhouderijbedrijven). Daarbij kan op provincie en grondoppervlakte in hectare worden gezocht. Bovendien is het mogelijk om met de site op de kaart van Nederland in te zoomen en de te koop staande objecten geografisch in beeld te krijgen.

“Op dit moment bevat de funda Landelijk-database een paar honderd boerderijen die te koop staan. Het wordt voor geïnteresseerde kopers in deze specifieke branche een stuk eenvoudiger om zicht te krijgen op te koop staand agrarisch vastgoed. Vanzelfsprekend vermelden wij alle bijbehorende NVM-makelaars”, aldus funda ceo Marque Joosten.

Een NVM-makelaar kan zijn aanbod op funda Landelijk plaatsen voor € 75,- per object per jaar, voor losse grond is dat € 35,- per jaar. Naast agrarische bedrijven zijn op funda Landelijk ook landgoederen te vinden. Het betreft hier landerijen met minimaal 1 hectare grond met woonbestemming.

Over funda | Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van onroerend goed bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht. Sinds de lancering van Funda in Business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.