Funda introduceert funda Bedrijvengids

Amsterdam, 6 oktober 2006 - Funda lanceert vandaag de funda Bedrijvengids. Hier kunnen woningzoekers on line direct zien welke bedrijven in de buurt relevant zijn bij de aan- of verkoop van hun woning. Het gaat hierbij om tal van lokale makelaars, notarissen, financieel adviseurs en verhuizers met adressen en telefoonnummers. Funda introduceert Bedrijvengids om een breed publiek een middel te geven om allerlei aspecten rond aan- en verkoop van de woning’ zo transparant mogelijk te maken.

Voor de funda Bedrijvengids werkt funda samen met verschillende brancheorganisaties. Vanaf de start zijn er in totaal zo’n 5000 bedrijven en organisaties beschikbaar op de site. De bedoeling is dat dat aantal de komende tijd sterk groeit, mede door toevoeging van meerdere relevante branches. De individuele bedrijven krijgen de mogelijkheid om zich op verschillende manieren te presenteren, net als in de bestaande (papieren) bedrijvengidsen. Ondernemers die ook vermeld willen worden, kunnen via de website een aanvraag indienen.

"De funda Bedrijvengids is zeer relevant voor bezoekers van onze website. Wanneer de woning op funda onder voorbehoud gekocht is, kun je in één oogopslag zien wie je dan het beste in de buurt kunt inschakelen als het gaat om financiering of verhuizing", aldus Marque Joosten, CEO van funda.

De funda Bedrijvengids is te vinden op de website www.fundabedrijvengids.nl. Voor de Bedrijvengids werkt funda samen met GDN Publishers BV.

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.