Funda vergroot zoek- en presentatiemogelijkheden

Grootste vernieuwing website in de geschiedenis van het bedrijf

Amsterdam, woensdag 11 april 2007 – Funda is vernieuwd. De website draait sinds kort op Microsoft .Net-software architectuur, waarmee het bedrijf nu en in de toekomst veranderingen sneller kan doorvoeren. Eerste wapenfeiten binnen deze nieuwe architectuur zijn de geïntroduceerde functies als e-mailnotificatie, en satellietfoto’s en kaarten van Google Maps. Daarnaast zijn de foto’s van woningen 350% groter dan voorheen. De implementatie van de nieuwe architectuur is het grootste project in de geschiedenis van funda. Er is meer dan 9 maanden aan gewerkt. Uit de nieuwste statistieken blijkt dat het aantal pagina's dat een bezoeker bekijkt met 10 procent is gestegen.

Onderdeel van de nieuwe functionaliteiten is de mogelijkheid een e-mail te ontvangen van het nieuwe woningaanbod en ‘alerts’ te krijgen als prijzen van specifieke woningen gewijzigd zijn, of als de woning verkocht is. Deze nieuwe functies zijn in te stellen via de persoonlijke omgeving van de gebruiker, ‘My funda’. Het gebruik van deze dienst is gratis en eenvoudig. De gebruiker kan zijn favoriete woningen op deze manier optimaal volgen.

Met de nieuwe architectuur wil funda de kwaliteit van de website en de database blijven garanderen, essentieel om de woningzoekende consument aan zich te blijven binden. Factoren als snelheid van de site, storingsgevoeligheid, beschikbaarheid van de woningen, volledigheid van informatie (in woord en beeld) en intelligente zoekmogelijkheden zijn hierin leidend geweest.

Daarnaast wil funda de NVM makelaars en hun opdrachtgevers het beste platform blijven bieden voor de verkoop van hun woningen.

Voor meer informatie en beeldmateriaal:

Jeroen Wilhelm
funda
Tel. (020) 561 82 08
jeroen.wilhelm@funda.nl

Vries Strookman
Pleon voor funda
Tel. (020) 487 40 00
vries.strookman@pleon.com

Over funda | Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van onroerend goed bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht. Sinds de lancering van Funda in Business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.