funda completer en actueler: aanbod koopwoningen op funda met ruim 20% uitgebreid

Amsterdam, 6 september 2007 – Vanaf morgen biedt funda vrijwel het gehele beschikbare koopwoningaanbod van Nederland aan op haar huizensite. Naast de ruim 103.000 koopwoningen van de NVM-makelaars, presenteert funda ook circa 20.000 woningen die elders op internet te koop worden aangeboden. Daarnaast wordt het aanbod op de site binnenkort actueler, omdat woningen van de NVM-makelaars direct op funda worden geplaatst. Met deze vernieuwing vindt de woningzoekende consument op funda het meest complete en actuele aanbod van Nederland.

Op de nieuwe funda-site ziet de bezoeker in één oogopslag wat het NVM-aanbod is en wat niet. Bij de presentatie van het overige woningaanbod dat elders op internet wordt gevonden, respecteert funda het auteursrecht van de betreffende makelaar. Deze woningen worden met een korte beschrijving (155 tekens), één foto en doorlink naar de ‘bron’ gepresenteerd.

Het NVM-aanbod komt binnenkort ook sneller op funda. Het nieuwe woningaanbod wordt dan niet meer 1 keer per dag verwerkt maar zal het continu op de site plaatsen. Met het sneller plaatsen van het aanbod van de NVM-makelaar komt funda tegemoet aan de wens van de woningzoeker om een zo actueel mogelijk aanbod te krijgen. Ook het woningaanbod van niet-NVM-makelaars wordt meerdere keren per dag ververst.

Met deze twee veranderingen blijft funda de meest complete en de meest actuele huizensite van Nederland. “Deze transparantie komt iedereen ten goede, zowel de woningzoekende en de verkopende partij als de makelaar. Want transparantie bepaalt uiteindelijk de toegevoegde waarde van een huizensite”, aldus Robert van Veelen, algemeen directeur van funda.

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.