Funda en media mij. lanceren fundaNieuwHuisPlan
Persoonlijke vraagbaak met alle informatie over het kopen van een huis
Amsterdam, 6 september 2007 – Morgen lanceren funda en uitgeverij media mij. gezamenlijk een nieuw initiatief: fundaNieuwHuisPlan. Het fundaNieuwHuisPlan is een multimediaal platform dat de consument vóór en vooral direct ná de aankoop van een huis complete en onafhankelijke informatie biedt. Het fundaNieuwHuisPlan is een persoonlijke vraagbaak, die gebruik maakt van verschillende media: een website, een sms-dienst, een e-mail service en een naslagwerk (de NieuwHuisPlanner). Funda en media mij, willen hiermee de complexiteit van het kopen van een huis vereenvoudigen.
Huizenkopers kunnen zich registreren via de website www.fundanieuwhuisplan.nl. Ze krijgen daarmee direct toegang tot alle informatie en kunnen gebruik maken van een groot aantal interactieve modules op de site. “Dat gaat veel verder dan alleen het berekenen van je maximale hypotheek. We proberen rondom al onze redactionele inhoud een interactie te krijgen met de bezoeker”, aldus Katja Claessens, directeur van media mij. Het interactieve onderdeel van de website zal daartoe binnenkort nog verder worden uitgebreid met interactieve video, chat- en forumfunctionaliteiten.
Belangrijk onderdeel van het platform is het naslagwerk, de NieuwHuisPlanner. Dit persoonlijk naslagwerk kan op de website worden aangevraagd. De gebruiker kan de inhoud van deze map naar wens invullen op basis van de onderwerpen die voor hem of haar belangrijk zijn. De meest complete editie telt ruim 300 pagina’s en geeft informatie over allerlei onderwerpen die te maken hebben met het aankopen en betrekken van een nieuwe woning.
“Steeds vaker merken wij dat woningzoekenden behoefte hebben aan informatie die specifiek op hun situatie van toepassing is. Met nieuwe media- en databasetechnologie komen we heel ver om in deze behoefte te voorzien”, aldus Jeroen Wilhelm, marketingmanager van funda.
Met het fundaNieuwHuisPlan wil funda de huizenzoeker ook na het vinden van de woning aan zich weten te binden. “Je droomhuis is pas een droomhuis als je er ook daadwerkelijk in woont.”
Over media mij.
Media mij. is een jong, onafhankelijk mediabedrijf dat gelooft in het nauwkeurig bereiken en aanspreken van specifieke doelgroepen. media mij. zoekt daarbij de combinatie tussen verschillende media, aangevuld met uitgekiende DM concepten. Het uitgangspunt voor door media mij. uitgegeven concepten, waaronder de welke informatiegidsen en [INSIDE]wonen, is het verschaffen van relevante content aan de consument. Media mij. gelooft dat het adagium ‘content is king’ meer dan ooit geldt. Voor meer informatie: www.mediamij.nl.
Over Funda
Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Iedere dag brengen we vraag en aanbod van woningen bij elkaar. Daarmee is funda hét platform voor iedereen die op zoek is naar een volgend thuis. We blijven ons platform continu optimaliseren om zowel consumenten als makelaars nóg beter te bedienen. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht naar, en verkoop van, een woning. Sinds de lancering van funda in business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.