Nieuwe directeur en Raad van Commissarissen voor funda

Amsterdam, 9 april 2008 – Funda – de grootste en meest bezochte woonsite van Nederland – maakt bekend dat de algemene vergadering van aandeelhouders heeft ingestemd met de voordracht van Joep Ketelaar als nieuwe algemeen directeur en met een nieuwe Raad van Commissarissen. Deze laatste bestaat nu uit Gerard Cremers (voorzitter), tot 1 april algemeen secretaris van de NVM, Daniel Ropers, managing director van Bol.com en Jan Houwert, bestuursvoorzitter van Koninklijke Wegener. Met deze benoemingen heeft funda de juiste mensen in huis om in een volwassen en competitieve markt van onroerend goed sites haar positie met succes verder tot ontwikkeling te brengen.

De nieuwe algemeen directeur van funda, Joep Ketelaar (36 jaar), werkte voorheen in Engeland, waar hij samen met enkele partners in 1999 het bedrijf Improveline startte. Improveline begon als een online marktplaats voor diensten op het gebied van reparaties en verbeteringen aan huizen, maar ontwikkelde zich als organisatie die zich richt op het managen van claims voor opstalverzekeraars. Joep heeft Industrieel Ontwerpen gestudeerd aan de Technische Universiteit Delft, en volbracht een MBA op de Franse Business School INSEAD in Fontainebleau. In de directie wordt Joep bijgestaan door Thijs Vieleers, directeur Product Development.

Gerard Cremers, voorzitter van de Raad van Commissarissen: “Funda heeft met Joep een algemeen directeur die bewezen heeft om succesvol te zijn in een sterk competitieve markt”.

“Funda heeft in 7 jaar tijd een bijzonder sterke marktpositie opgebouwd en is in deze relatief korte periode een erkend Nederlands merk geworden. Een uitstekende basis om ons in de komende jaren verder te kunnen ontwikkelen. Dat zie ik als mijn belangrijkste opdracht,” aldus Joep Ketelaar.

Voor meer informatie en beeldmateriaal

Jeroen Wilhelm
funda
Tel. (020) 561 82 08
jeroen.wilhelm@funda.nl

Cindy Schoonbeek
Pleon voor funda
Tel. (020) 487 40 00
cindy.schoonbeek@pleon.com

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.