Huizensite wil volledig aanbod van nieuwbouwwoningen in Nederland ontsluiten

Funda investeert in nieuwbouwmarkt

Amsterdam, 9 september 2008 – 

Huizensite funda heeft vanaf vandaag een vernieuwde presentatie van nieuwbouwprojecten in Nederland. Met deze nieuwbouwmodule wil funda de basis leggen voor een breed en gebruikersvriendelijk nieuwbouwplatform. De huizensite streeft naar presentatie van – naast koopwoningen - het grootste aanbod van nieuwbouwwoningen in Nederland.

Met de lancering van het nieuwbouwplatform krijgen bezoekers vanaf heden in hun resultatenlijst van koopwoningen ook automatisch het aanbod van woningen in nieuwbouwprojecten. Het is ook mogelijk om specifiek te zoeken op nieuwbouwwoningen alleen. 

De huizensite wil op termijn al het beschikbare aanbod tonen, dus ook het niet-NVM aanbod. “Er is in ons land geen centrale plaats op internet waar de consument al het beschikbare nieuwbouwaanbod kan vinden,“ aldus Joep Ketelaar, algemeen directeur van funda. “Technisch zijn we er klaar voor om al het beschikbare nieuwbouwaanbod te tonen. We willen hierin samenwerken met verschillende marktpartijen”.

Funda hanteert bij de presentatie van nieuwbouwprojecten op funda.nl de kwaliteitseisen zoals die gelden voor het aanbod van koopwoningen van de NVM-makelaars. De huizensite meent dat de consument alleen een goede vergelijking kan maken wanneer er sprake is van eenduidige presentatie van aanbod in nieuwbouwprojecten.

Funda werd onlangs door Vereniging Eigen Huis getest als beste huizensite van Nederland.

Over Funda

Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Met het meest complete woningaanbod van Nederland, weten miljoenen bezoekers het platform iedere maand te vinden in hun zoektocht naar een passende nieuwe woning. Een belangrijke functie. Daarom loopt funda voorop in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en informatie om haar bezoekers verder te helpen met het kopen, bezitten en verkopen van een eigen woning. En om de makelaar, wiens expertise onmisbaar is, het podium te bieden dat hij of zij nodig heeft om de consument nog beter te ondersteunen.

berichten