Huizensite wil volledig aanbod van nieuwbouwwoningen in Nederland ontsluiten

Funda investeert in nieuwbouwmarkt

Amsterdam, 9 september 2008 – Huizensite funda heeft vanaf vandaag een vernieuwde presentatie van nieuwbouwprojecten in Nederland. Met deze nieuwbouwmodule wil funda de basis leggen voor een breed en gebruikersvriendelijk nieuwbouwplatform. De huizensite streeft naar presentatie van – naast koopwoningen - het grootste aanbod van nieuwbouwwoningen in Nederland.

Met de lancering van het nieuwbouwplatform krijgen bezoekers vanaf heden in hun resultatenlijst van koopwoningen ook automatisch het aanbod van woningen in nieuwbouwprojecten. Het is ook mogelijk om specifiek te zoeken op nieuwbouwwoningen alleen.

De huizensite wil op termijn al het beschikbare aanbod tonen, dus ook het niet-NVM aanbod. “Er is in ons land geen centrale plaats op internet waar de consument al het beschikbare nieuwbouwaanbod kan vinden,“ aldus Joep Ketelaar, algemeen directeur van funda. “Technisch zijn we er klaar voor om al het beschikbare nieuwbouwaanbod te tonen. We willen hierin samenwerken met verschillende marktpartijen”.

Funda hanteert bij de presentatie van nieuwbouwprojecten op funda.nl de kwaliteitseisen zoals die gelden voor het aanbod van koopwoningen van de NVM-makelaars. De huizensite meent dat de consument alleen een goede vergelijking kan maken wanneer er sprake is van eenduidige presentatie van aanbod in nieuwbouwprojecten.

Funda werd onlangs door Vereniging Eigen Huis getest als beste huizensite van Nederland.

Voor meer informatie:

funda
Jeroen Wilhelm
Tel. (06) 55 11 3020
jeroen@funda.nl

Pleon voor funda
Vries Strookman
Tel. (06) 19 43 6295
strookman@pleon.com

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.