Via funda je huis online inrichten en in 3D bekijken

Amsterdam, 18 mei 2009 - Funda lanceert vandaag interactieve plattegronden waarmee een woningzoeker online een woning kan inrichten met meubels, aanpassen en in 3D van alle kanten kan bekijken. Naast bestaande funda-functionaliteiten als buurtinformatie, kenmerken, foto’s en video’s, kan hij nu ook kijken of het interieur aansluit bij zijn behoeften. Voor de makelaa r zijn de interactieve plattegronden een manier om meer woningzoekers naar zijn te koop staande woning te trekken op funda. De nieuwe dienst is ontwikkeld in samenwerking met Floorplanner, wereldwijde leverancier van deze technologie.

Met de nieuwe dienst wil funda een volgende stap zetten in het transparant maken van de woningmarkt en de woningzoeker verder ondersteunen in zijn zoektraject. De beschikbaarheid van interactieve plattegronden moeten de verkoopkans verhogen. Bovendien wordt de woning hierdoor langer online bekeken en kunnen mogelijke teleurstellingen bij een bezichtiging worden voorkomen.

“De huidige marktomstandigheden en technologische mogelijkheden vragen om nieuwe manieren om woningen te presenteren. Woningzoekers vragen zich in het zoektraject nog wel eens af of hun meubels passen in de nieuwe woning en/of een aanpassing van de woning het gewenste resultaat oplevert. Ook zien we dat de inrichting van de tuin een vraagstuk is”, aldus Joep Ketelaar, algemeen directeur bij funda.

Pageviews

De interactieve plattegronden zijn direct te bekijken bij de betreffende beschikbare woning op funda. Het bedrijf verwacht dat de beschikbaarheid van plattegronden zal zorgen voor extra bezoek en pageviews op de woningwebsite. Makelaars kunnen de interactieve plattegronden zelf tekenen met behulp van een door funda en Floorplanner ontwikkelde tekentool. Hij kan ook bestaande tekeningen aanleveren bij een tekenservice.

Over Floorplanner B.V.

Floorplanner is een online tekenpakket dat speciaal is ontworpen om het maken van complexe plattegronden binnen ieders bereik te brengen. Na de internationale start in 2007 is Floorplanner omarmd door meer dan 1 miljoen geregistreerde gebruikers, variërend van consumenten, individuele makelaars tot toonaangevende vastgoedbedrijven en is hiermee wereldwijd de meest gebruikte oplossing in zijn soort. Floorplanner is gevestigd in Rotterdam

Meer informatie (niet ter publicatie)

Funda
Jeroen Wilhelm
(020) 561 82 08 / 06 55 11 30 20
jeroen.wilhelm@funda.nl

Floorplanner BV
Machteld Wijnands
machteld@funda.nl

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.