Funda toont aanbod veilingwoningen

Amsterdam, maandag 28 september 2009 - Huizensite funda start vandaag met het tonen van veilinginformatie op de site. Voor huizenzoekers zijn de woningen die via een veiling worden aangeboden daardoor nu beter vindbaar. Bij deze woningen geeft funda specifieke informatie over de soort veiling, de veilingdatum, het veilingsysteem en indien van toepassing de 'vanaf prijs'. Potentiële kopers kunnen zich bij de veilingpartij aanmelden voor de veiling. Voor makelaars maakt funda het hiermee mogelijk om via een open platform van meerdere veilingpartijen de woningen aan te bieden

Deze eerste stap in veilingen sluit goed aan bij de doelstelling van funda om transparantie in de woningmarkt te brengen. "We zagen het fenomeen veilingen als verkoopinstrument in de markt opkomen en signaleerden een wens bij de makelaar om dit op funda te kunnen tonen. Daar hebben we nu invulling aan gegeven", aldus Joep Ketelaar, algemeen directeur van funda.

Over funda in business | Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van onroerend goed bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Sinds de lancering van funda in business in 2005 is funda er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke ambities te realiseren. Vandaag de dag heeft funda in business het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van het land en is het met meer dan een miljoen bezoeken per maand het grootste platform voor commercieel vastgoed van Nederland.