Funda toont aanbod veilingwoningen

Amsterdam, maandag 28 september 2009 - Huizensite funda start vandaag met het tonen van veilinginformatie op de site. Voor huizenzoekers zijn de woningen die via een veiling worden aangeboden daardoor nu beter vindbaar. Bij deze woningen geeft funda specifieke informatie over de soort veiling, de veilingdatum, het veilingsysteem en indien van toepassing de 'vanaf prijs'. Potentiële kopers kunnen zich bij de veilingpartij aanmelden voor de veiling. Voor makelaars maakt funda het hiermee mogelijk om via een open platform van meerdere veilingpartijen de woningen aan te bieden

Deze eerste stap in veilingen sluit goed aan bij de doelstelling van funda om transparantie in de woningmarkt te brengen. "We zagen het fenomeen veilingen als verkoopinstrument in de markt opkomen en signaleerden een wens bij de makelaar om dit op funda te kunnen tonen. Daar hebben we nu invulling aan gegeven", aldus Joep Ketelaar, algemeen directeur van funda.

Over funda | Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van onroerend goed bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht. Sinds de lancering van Funda in Business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.