Funda toont aanbod veilingwoningen

Amsterdam, maandag 28 september 2009 - Huizensite funda start vandaag met het tonen van veilinginformatie op de site. Voor huizenzoekers zijn de woningen die via een veiling worden aangeboden daardoor nu beter vindbaar. Bij deze woningen geeft funda specifieke informatie over de soort veiling, de veilingdatum, het veilingsysteem en indien van toepassing de 'vanaf prijs'. Potentiële kopers kunnen zich bij de veilingpartij aanmelden voor de veiling. Voor makelaars maakt funda het hiermee mogelijk om via een open platform van meerdere veilingpartijen de woningen aan te bieden

Deze eerste stap in veilingen sluit goed aan bij de doelstelling van funda om transparantie in de woningmarkt te brengen. "We zagen het fenomeen veilingen als verkoopinstrument in de markt opkomen en signaleerden een wens bij de makelaar om dit op funda te kunnen tonen. Daar hebben we nu invulling aan gegeven", aldus Joep Ketelaar, algemeen directeur van funda.

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.