Funda lanceert nieuwe homepage

Funda trekt recordaantal bezoekers in maart

Amsterdam, 3 april 2010 - Funda heeft in de maand maart een recordaantal van 4,1 miljoen unieke bezoekers getrokken, zo blijkt uit eigen webstatistieken. Niet eerder sinds de oprichting in 2001 had funda.nl zoveel unieke bezoekers per maand. De bezoekers bekeken bij elkaar niet minder dan 271 miljoen pagina’s. Per bezoek werden gemiddeld 21 pagina’s bekeken. Gemiddeld komt een bezoeker 3,1 keer per maand op funda.nl wat betekent dat de site in maart ruim 12,7 miljoen keer is bezocht.

Algemeen directeur Joep Ketelaar: “We blijven trots dat we per maand miljoenen Nederlanders met elkaar kunnen verbinden. Uit de cijfers blijkt dat, ondanks de crisis, de interesse in de woningmarkt en in bedrijfspanden onverminderd hoog is. Door voortdurend verbeteringen aan te brengen in onze site streven we er naar meer en meer bezoekers te trekken.”

Nieuwe homepage

Funda lanceert vandaag een nieuwe homepage. Met de nieuwe vormgeving wil funda zoekers beter van dienst zijn en betere ingangen bieden in het aanbod van woningen en bedrijfspanden. Bezoekers komen nu direct binnen bij funda.nl om te gaan zoeken in het woningaanbod. Daarnaast is de kaartfunctie prominenter in beeld gebracht. Wie specifiek wil zoeken naar bedrijfsruimte kan direct doorklikken naar funda in business. Naast kantoorpanden is hier nu meer aandacht gekomen voor het aanbod van bedrijfshallen, winkelruimtes en horecapanden.

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.