Funda lanceert iPhone App

De makkelijkste manier om een huis te zoeken, waar en wanneer je wilt

Amsterdam, 19 april 2010 – Funda heeft een eigen iPhone applicatie ontwikkeld, waarmee de mobiele funda gebruiker huizen kan zoeken in zijn directe omgeving. De software is inmiddels gratis te downloaden via de AppStore van Apple.

Naast het makkelijk zoeken in de buurt beschikt de app ook over een interactieve kaartfunctie en uitgebreide zoek- en filtermogelijkheden om in het ruime aanbod van 200.000 woningen op funda het juiste huis te vinden. Kenmerkend voor de funda iPhone app zijn de grote foto’s en het eenvoudige gebruiksgemak.

Thijs Vieleers, directeur Business- en Productdevelopment van funda: “De iPhone heeft mobiel internet voor het eerst echt leuk gemaakt. Het is nu mogelijk om snel en eenvoudig te zoeken naar huizen op locatie. Daarnaast biedt het grote touchscreen de mogelijkheid een huis optimaal te presenteren. Met deze eerste versie willen we onderzoeken hoe funda zich verder kan ontwikkelen op het mobiele platform.”

De lancering van deze applicatie is onderdeel van funda’s mobiele strategie om op de belangrijkste mobiele platformen aanwezig te zijn. Al in 2004 startte funda met een mobiele website m.funda.nl, die in 2006 de prijs won voor meest gebruiksvriendelijke mobiele website. In 2009 stapte funda in op Layar, de eerste augmented reality browser, waarmee een digitale laag wordt gelegd over het camerabeeld in een mobiele telefoon.

Voor de funda iPhone App: www.funda.nl/iphone

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.