Funda trekt nieuwe commercieel manager aan

Amsterdam, donderdag 20 mei, 2010 - Funda maakt bekend dat het zijn managementteam uitbreidt met commercieel manager Jan Werkman. Werkman (39) heeft de taak om de commerciële strategie van funda voor de komende jaren verder invulling te geven en geeft leiding aan de commerciële afdeling van funda.

Jan Werkman was voorheen ondermeer directeur van de Rotero-groep (bekend van de Garantiemakelaar, Hypodomus en Woonaccent) en werkte als zelfstandige voor De Hypotheker.

“Met Jan hebben we een nieuw lid in het managementteam die ons groeiend aantal activiteiten op het snijvlak van makelaardij en financiële markt nog nadrukkelijker gaat invullen”, aldus algemeen directeur Joep Ketelaar van funda. Daarnaast zal Werkman zich bezighouden met het optimaal inrichten van de productportfolio van funda om beter aansluiting te vinden met adverteerders en makelaars.

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.