Funda lanceert app voor internet@tv platform van Samsung

Huizen kijken vanuit de luie stoel

Amsterdam, woensdag 22 december 2010 - Vandaag lanceert funda, de grootste en meest bekeken huizensite van Nederland, een applicatie op het internet@tv platform van Samsung. Daarmee is het mogelijk om het volledige en actuele koop- en huurwoningaanbod van funda op TV te bekijken. Met deze lancering kan men funda bezoeken via de pc, mobiele telefoon en dus televisie.

De huizenzoeker kent funda vooral van het via de computer bezoeken van funda.nl. Sinds enkele jaren is er een groeiende groep consumenten die het woningaanbod op funda.nl bekijken via hun mobiele telefoon. En vanaf vandaag is daar een derde platform bij gekomen: TV. "Vooral in de oriëntatiefase van de huizenjacht is het fijn dat je niet urenlang achter je pc hoeft te zitten. Nu kun je samen met je partner rustig vanaf de bank door het woningaanbod heen klikken," aldus Jeroen Wilhelm, marketing manager van funda.

Steeds meer fabrikanten van televisies ontwikkelen een eigen systeem om via hun tv-toestellen ook toegang tot internet mogelijk te maken. Samsung, de marktleider van TV-toestellen in Nederland, lanceerde eerder dit jaar op haar nieuwe toestellen het internet@TV-concept. " Wij zijn heel blij met funda als content-partner, deze unieke service verrijkt de Samsung televisies met internet. Het is een goed voorbeeld van een toepassing die je vanuit je luie stoel moet kunnen gebruiken, " aldus Hans de Jong, product manager TV van Samsung.

De tv-toestellen met de internet-functionaliteit bieden toegang via zogenaamde apps. Apps, kort voor applicaties, zijn kleine programma’s waarmee gebruikers met behulp van de afstandbediening een specifieke site bezoeken.. Ook funda heeft een app ontwikkeld waarmee bezitters van een tv van Samsung met internet@TV vanaf nu het volledige en actuele woningaanbod van funda bekijken. De funda app is gratis en vanaf heden beschikbaar in de app store van Samsung. Voor mensen die nu een Samsung tv met internet aanschaffen is de funda app standaard al geïnstalleerd.

Unieke makelaarsfunctie

Tijdens de ontwikkeling van deze app heeft funda ook een unieke makelaarsfunctie ingebouwd. Daarmee kunnen makelaars, die over een Samsung tv met internet@TV-functionaliteit beschikken, op kantoor digitaal hun actuele woningaanbod presenteren aan de klant.

Over Samsung Electronics
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2009 een totale omzet van US$ 116,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 174.000 mensen op 193 vestigingen in 66 landen in acht onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan € 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux. Voor meer informatie over Samsung Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (€ 0,10 p/m) of bezoeken.

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.