Online huizen zoeken al 10 jaar een hobby van veel Nederlanders:
Funda viert tienjarig jubileum
10 jaar op 1
Al vanaf de start in 2001 had funda direct een grote aantrekkingskracht op woningzoekers, woningverkopers en makelaars. De nummer 1 positie die funda daardoor kreeg, heeft de organisatie altijd weten vast te houden. Uit recent onderzoek van marktonderzoeksbureau Heliview (december 2010) blijkt dat funda nog steeds een spontane naamsbekendheid van 93% heeft en de voorkeur krijgt bij 81% bij de woningverkopers. Ook de waardering voor funda is hoog, zo blijkt uit hetzelfde onderzoek. Funda krijgt een rapportcijfer 8,2 van de consument. Op het gebied van actualiteit, volledigheid en gebruiksvriendelijkheid scoort funda met een ruime voldoende ver boven de markt.
Grote getallen
In de 10 jaar dat funda bestaat, hebben ruim 2 miljoen huizen op funda te koop en/of te huur gestaan en is de site bijna 1 miljard keer bezocht. Op dit moment worden per dag tussen de 9 en 10 miljoen pagina's opgevraagd en staan er meer dan 292.000 woningen op de site.
"We zijn enorm trots dat we als 100% Nederlands internetbedrijf het al 10 jaar lang zo goed doen in de dynamische markt met steeds meer grote internationale spelers", aldus Joep Ketelaar, algemeen directeur van funda. "Doordat we veel investeren in onze websites en werken met een team van specialisten, zijn we in staat die dingen te doen waarmee we de voorkeur krijgen van onze bezoekers en onze klanten."
Gedurende het lustrumjaar worden consumenten en makelaars betrokken bij de activiteiten. Via www.funda.nl/lustrum worden bezoekers opgeroepen hun funda-ervaringen te delen. Voor makelaars komen er acties en speciale evenementen.
Voor meer informatie en/of afmelden voor de perslijst (niet ter publicatie) funda, afdeling Marketing Tel. +31 20 561 82 29 marketing@funda.nl
Vries Strookman
Ketchum Pleon voor funda
Tel. + 31 020 487 40 00
vries.strookman@ketchumpleon.com
Over Funda
Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Iedere dag brengen we vraag en aanbod van woningen bij elkaar. Daarmee is funda hét platform voor iedereen die op zoek is naar een volgend thuis. We blijven ons platform continu optimaliseren om zowel consumenten als makelaars nóg beter te bedienen. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht naar, en verkoop van, een woning. Sinds de lancering van funda in business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.