Funda koopt aandelen Wegener

Amsterdam, 26 april 2013 - Funda bevestigt dat zij overeenstemming heeft bereikt met Wegener Nederland B.V. over de inkoop van haar aandelen in funda. Wegener’s aandelen vertegenwoordigen een economisch belang van circa 30 procent in funda. De inkoop is onderworpen aan de bepalingen en voorwaarden zoals vastgelegd in de koopovereenkomst tussen Wegener en funda. Opschortende voorwaarden daarin opgenomen zijn onder andere de afronding door funda van de financiering van de inkoop en het doorlopen van ondernemingsraadprocedures bij Wegener en funda.

De inkoop van eigen aandelen betekent een vereenvoudiging van de aandeelhoudersstructuur van funda. De twee overblijvende aandeelhouders zijn NVM Holding B.V. en Stichting Administratiekantoor funda.

Voor gebruikers, makelaars en medewerkers verandert er niets. Funda’s missie en strategie blijven onveranderd gehandhaafd.

Meer informatie over de overeenkomst is te vinden op de website van Mecom, de aandeelhouder van Wegener.

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.