Funda koopt aandelen Wegener

Amsterdam, 26 april 2013 - Funda bevestigt dat zij overeenstemming heeft bereikt met Wegener Nederland B.V. over de inkoop van haar aandelen in funda. Wegener’s aandelen vertegenwoordigen een economisch belang van circa 30 procent in funda. De inkoop is onderworpen aan de bepalingen en voorwaarden zoals vastgelegd in de koopovereenkomst tussen Wegener en funda. Opschortende voorwaarden daarin opgenomen zijn onder andere de afronding door funda van de financiering van de inkoop en het doorlopen van ondernemingsraadprocedures bij Wegener en funda.

De inkoop van eigen aandelen betekent een vereenvoudiging van de aandeelhoudersstructuur van funda. De twee overblijvende aandeelhouders zijn NVM Holding B.V. en Stichting Administratiekantoor funda.

Voor gebruikers, makelaars en medewerkers verandert er niets. Funda’s missie en strategie blijven onveranderd gehandhaafd.

Meer informatie over de overeenkomst is te vinden op de website van Mecom, de aandeelhouder van Wegener.

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.