Funda in business lanceert app en integratie Kantoorplanner

Amsterdam, 4 juni 2013 - Hét online platform voor commercieel vastgoed, funda in business, heeft twee nieuwe innovatieve tools gelanceerd. Vandaag tijdens Provada is een iOS-applicatie geïntroduceerd waarmee het actuele aanbod van commercieel vastgoed overal kan worden geraadpleegd. Tegelijk kondigde funda in business de integratie van Kantoorplanner aan: een unieke 3D-presentatietool voor kantoorpanden. Met deze nieuwe ontwikkelingen helpt funda in business niet alleen vastgoedprofessionals nog beter op weg, maar verbetert het ook de gebruikerservaring op de website. Beide tools dragen bij aan de ambitie van funda in business om actueel aanbod te ontsluiten en optimaal te presenteren, en daarbij voorop te lopen op het gebied van technologische ontwikkelingen.

Funda in business app 

De officiële app geeft het meest complete en actuele bedrijfsaanbod van Nederland weer. Het is mogelijk om direct alle informatie en foto's over bedrijfspanden te bekijken én eenvoudig in contact te komen met makelaars. De app biedt tevens de mogelijkheid te zoeken op de kaart en objecten te bewaren. Ook uitgebreid zoeken op type, oppervlakte, prijs en andere criteria behoort tot de mogelijkheden.

Jan Werkman, Commercieel Manager van funda, verklaart de noodzaak voor deze app. “Mobiel verkeer neemt exponentieel toe en met de app voorzien we in een groeiende behoefte. We begrijpen hoe belangrijk mobiele ontwikkelingen voor de vastgoedmarkt zijn en zijn verheugd dat we vraag en aanbod van commercieel vastgoed op deze wijze kunnen verbinden.” Download de app

Integratie Kantoorplanner 

Met de integratie van Kantoorplanner op funda in business krijgen zowel makelaars als bezoekers van de website beter en effectiever inzicht in de mogelijkheden van een object. “De praktijk leert dat het voor toekomstige huurders of kopers vaak lastig is om op basis van een plattegrond in te schatten welke potentie een casco-object heeft. Men zoekt naar aantal werkplekken en vierkante meters, bekijkt panden op funda in business maar kan zich moeilijk een voorstelling maken van de mogelijkheden. De interactieve 3D-plattegrond van Kantoorplanner biedt hiervoor een uitkomst op basis van geavanceerde internet-technologie”, aldus Werkman. De samenwerking met Kantoorplanner betreft initieel een pilot-fase waaraan MVGM Bedrijfshuisvesting en Dynamis Bedrijfsmakelaars deelnemen. In de pilot-fase zullen circa 300 van hun objecten verrijkt worden op funda in business.  

v.l.n.r. Alex Brunner (funda in business), Thomas Zwart (Kantoorplanner), Annelou de Groot (Dynamis) en Jeroen Koevermans (MVMG Bedrijfshuisvesting) tijdens de lancering op Provada

“Kantoorplanner zal het zoekproces van een potentiële huurder een ander gezicht geven. Dit zal dankzij deze functionaliteit namelijk veel professioneler verlopen. Hij kan direct zien en beleven of een pand geschikt is voor zijn bedrijfsvoering. 3D-weergaven zeggen meer dan 1.000 woorden. Dit betekent tevens beter gefundeerde uitkomsten voor deze potentiële huurder. Het zoekproces verloopt met Kantoorplanner dus sneller, efficiënter en professioneler.” - Jeroen Koevermans, directeur MVGM bedrijfshuisvesting

“Kantoorplanner is een ideale tool voor zowel opdrachtgevers als gebruikers. Het biedt de gebruiker namelijk transparantie, kennis en flexibiliteit. Daarnaast zijn drie factoren cruciaal voor het succes van Kantoorplanner. Ten eerste is dit de geavanceerde online component, waardoor je binnen een paar seconden een beeld krijgt van de optionele inrichting. Ten tweede blijft de offline component belangrijk. Na een juiste selectie kan een makelaar het kantoorpand direct fysiek laten zien, met de 3D-plattegonden in de hand. Ten slotte is de statistiekentool van Kantoorplanner innovatief. De rapportage van deze tool benoemt duidelijk de manier waarop het pand onder de aandacht komt en welke invloed dit heeft op het klikgedrag.” - Annelou de Groot, directeur Dynamis

“Als je met twintig personen wilt werken in een kantoor in Amsterdam, dan tel je voor jezelf het aantal gewenste bureaus, het aantal vierkante meters per werkplek, vergaderruimtes, opslagruimtes, een vluchtroute, maar ook het type afscheidingswanden. Met Kantoorplanner zie je dus direct of een toekomstig pand past bij jouw behoeften. En je kunt de gewenste indeling ‘realtime’ aanpassen als je er virtueel doorheen loopt. Daarnaast is de tool voor de makelaar ideaal om het gesprek met een kandidaat huurder aan te gaan. Na gebruik van Kantoorplanner is het opsturen van een brochure of een bezichtiging van het pand een mooie volgende stap. De 3D-visualisaties ondersteunen dan echt het verhaal.” - Thomas Zwart, directeur Kantoorplanner

Over funda in business

Funda in business faciliteert de verkoop en verhuur van commercieel vastgoed via internet. Funda in business zorgt met deze activiteiten voor transparantie in de onroerendgoedmarkt en ondersteunt zoekers met betrouwbare en complete informatie. Funda in business heeft maandelijks 400.000 bezoeken en ruim 5 miljoen bekeken pagina’s.

Contactpersoon
Over Funda

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.

berichten