Veranderingen in top funda

Amsterdam, 27 juni 2013 - Joep Ketelaar, algemeen directeur bij funda in Amsterdam, zal per 1 oktober 2013 het bedrijf verlaten. Na een periode van meer dan vijf jaar aan het roer te hebben gestaan, vindt hij het tijd om ruimte te maken voor een opvolger die met hernieuwde frisse blik naar de onderneming kan kijken. Daarnaast wil hij zich richten op een volgende uitdaging. “Het waren intensieve en inspirerende jaren waarin ik veel heb geleerd. Daarnaast ben ik zeer trots op de successen die we met het bedrijf hebben geboekt. Funda’s marktpositie en resultaten zijn sterk verbeterd in die periode, en het bedrijf staat er erg goed voor. Ik wil graag nieuwe ondernemende activiteiten ontplooien en daar heb ik dit moment voor gekozen”, aldus Ketelaar.

Ook Thijs Vieleers, directeur business- en product development, zal funda gaan verlaten. Hij is sinds de start in 2001 werkzaam bij het bedrijf en sinds 2008 vanuit de directie verantwoordelijk voor IT, development en design binnen funda. Vieleers: "Ik kijk terug op een unieke periode waarin ik de kans kreeg om funda van start-up te laten uitgroeien tot één van de bekendste websites in Nederland. Ik ben trots op het team maar ben nu toe aan een nieuwe uitdaging waarop ik me de komende tijd ga oriënteren." Vieleers blijft aan tot 1 augustus.

Gerard Cremers, voorzitter van de Raad van Commissarissen (RvC): “De RvC heeft kennis genomen van de beslissing van Joep Ketelaar en Thijs Vieleers om funda te verlaten. Alhoewel hun vertrek los staat van elkaar, is het toch bijzonder dat twee belangrijke personen nagenoeg tegelijkertijd bij funda vertrekken. Beiden hebben, op hun eigen wijze, bijgedragen aan het succes van de onderneming. Funda heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld. Funda’s marktpositie is sterk verbeterd, en bezoek en omzet zijn fors gegroeid sinds 2008. De RvC is beiden dan ook zeer erkentelijk voor hun waardevolle bijdrage hieraan. Wij respecteren hun beslissing en hebben er begrip voor dat zij na zoveel jaren een nieuwe uitdaging zoeken. De raad wenst hen daarbij alle succes toe.”

Over funda in business | Sinds 2001 heeft funda zich ontwikkeld van marktplaats die vraag en aanbod van onroerend goed bij elkaar brengt, naar hét platform voor iedereen die op zoek is naar zijn volgende thuis. Sinds de lancering van funda in business in 2005 is funda er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke ambities te realiseren. Vandaag de dag heeft funda in business het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van het land en is het met meer dan een miljoen bezoeken per maand het grootste platform voor commercieel vastgoed van Nederland.