Marc Duijndam nieuwe directeur funda

Amsterdam, 3 september 2013 - Marc Duijndam treedt per 1 oktober 2013 aan als algemeen directeur bij funda in Amsterdam. Marc Duijndam: “Met veel enthousiasme ga ik aan de slag bij funda als algemeen directeur. Afgelopen jaren heeft funda zich enorm ontwikkeld. Bezoek en omzet zijn fors gegroeid en daarmee is funda’s marktpositie sterk te noemen. Het bedrijf staat er erg goed voor. Ik kijk er naar uit om, samen met het team, het bedrijf naar de next level te brengen.” Duijndam is sinds januari 2011 commissaris bij funda.
“De RvC is verheugd dat Marc de rol van algemeen directeur gaat vervullen„ Gerard Cremers, voorzitter van de RvC

Marc Duijndam heeft een achtergrond van meer dan 15 jaar binnen digitale media. Zijn brede mediaervaring maakte dat hij in 2000 is gevraagd om een online advertising team op te zetten voor Sanoma (Ilsemedia, Startpagina and Nu.nl). Begin 2002 werd hij door Google benaderd om de Benelux organisatie op te zetten. In de periode dat Duijndam aan het roer stond is Google Benelux uitgegroeid tot een van de meest succesvolle binnen het bedrijf. Sinds zijn vertrek bij Google in 2008 is Duijndam succesvol ondernemer en strategisch adviseur op het gebied van online en mobiele ontwikkelingen.

De Raad van Commissarissen (RvC) was belast met de invulling van deze positie. Gerard Cremers, voorzitter van de RvC: “De RvC is verheugd dat Marc de rol van algemeen directeur gaat vervullen. Wij zien in hem een sterke leider voor het bedrijf. Hij kent het werkveld waarin funda opereert en zich verder moet ontwikkelen zeer goed. Daarbij is hij commercieel-creatief onderlegd om kansen te bedenken, te signaleren en te herkennen, en vervolgens deze proactief te initiëren. De RvC kijkt uit naar de samenwerking en heeft er alle vertrouwen in dat Marc de juiste koers voor funda weet uit te stippelen. De raad wenst hem daarbij alle succes toe.”

Ook voorzitter van het bestuur van de NVM, Ger Hukker, is positief over de aanstelling van Duijndam. Ger Hukker: “Ik ben ervan overtuigd dat we met Marc alle capaciteiten in huis hebben om het succes van funda nog verder te laten groeien.”

Duijndam volgt algemeen directeur Joep Ketelaar op die vertrekt na een periode van meer dan vijf jaar aan het roer te hebben gestaan.

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.