Funda massaal bezocht rondom NVM Open Huizen Dag

Amsterdam, 5 april 2014 - Tijdens de twaalfde editie van de NVM Open Huizen Dag die vandaag plaatsvond, werd funda massaal bezocht. Op het drukste moment waren er meer dan 14.500 bezoekers online. Ook in de aanloop naar de Open Huizen Dag waren de bezoekcijfers hoog. Woensdag, donderdag en vrijdag werden er respectievelijk 912.000, 888.000 en 983.000 bezoeken gemeten.

De bijna 49.000 deelnemende huizen werden op funda voorzien van een ‘Open huis’ label. Zo konden bezoekers vooraf duidelijk zien bij welke huizen ze tijdens de NVM Open Huizen Dag zonder afspraak konden aanbellen. De ‘Mijn funda’ accounts, waar gebruikers woningen waarin ze mogelijk interesse hebben kunnen bewaren, werden vandaag tot 15:00 uur 33.545 keer geraadpleegd.

Ook vanavond en morgen wordt nog drukte op de website verwacht. Veelal door het opnieuw bekijken van foto’s en plattegronden van de bezochte woningen tijdens de NVM Open Huizen Dag.

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.