Funda in business koploper in zakelijk vastgoed

Forse groei in aanbod en bezoek door samenwerking met makelaars

Amsterdam, 3 juni 2014 - Sinds deze maand staan bij funda in business ruim 34.000 bedrijfspanden online. “Daarmee zijn we dé website met het grootste aanbod in zakelijk vastgoed in Nederland”, bevestigde Channel Manager Alex Brunner vanmiddag op vastgoedbeurs PROVADA in de RAI in Amsterdam. “En door onze strategie is de groei er nog lang niet uit.” Op dit moment heeft de nummer 1 website in bedrijfshuisvesting gemiddeld 500.000 bezoeken per maand.

Het huidige succes van funda in business berust op een echt fundament. In 2005, het jaar van oprichting, werden direct al duizenden objecten door NVM-makelaars online geplaatst. Daarmee zorgde funda in business voor een impuls op het gebied van transparantie in de zakelijke vastgoedmarkt. Bijna 10 jaar later staan ruim 34.000 objecten online. Het grootste aanbod is van kantoren (13.000), bedrijfshallen (12.000) en winkels (7.000).

Aangepaste strategie
Vanaf 2011 koos funda in business voor een gerichte strategie om de absolute nummer 1 te worden in bedrijfshuisvesting. Daartoe werd het vastgoedplatform opengesteld voor andere gecertificeerde aanbieders, dan enkel NVM-makelaars. Om de kwaliteit te waarborgen, hanteert funda in business een streng deurbeleid waarbij aanbieders aan een set van eisen moeten voldoen. “Het aantal kantoren dat aanbod plaatst, is inmiddels gegroeid tot bijna 2.000 en blijft nog elke dag toenemen. We onderscheiden ons van concurrentie door kwalitatief, actueel en zo volledig mogelijk aanbod te tonen. Onze kracht ligt in de samenwerking met de makelaar. Zij hebben de data, wij de technologie en het grote publiek”, beschrijft Brunner de diepgewortelde samenwerking.

Kwaliteit bezoeken
De website had in de eerste maanden van 2014 gemiddeld 500.000 bezoeken per maand, waarvan 100.000 via de mobiele site en app. Daarmee blijft het bezoek aan funda in business groeien, het afgelopen jaar zelfs met ruim 20%. “Het is mooi te zien dat het bezoek van hoge kwaliteit is. Bezoekers komen niet voor de fun, zoals vaak op funda.nl, maar omdat zij concreet ergens naar op zoek zijn. Ruim 60% van onze bezoekers is ondernemer, 80% beslissingsnemer”, verklaart Brunner.

Vliegwiel
In zijn presentatie tijdens PROVADA legde Brunner nadruk op het vliegwieleffect. “Hoe vollediger de informatie, hoe meer bezoekers en des te groter de noodzaak om het aanbod juist bij ons te plaatsen. Funda in business is er als enige partij in Nederland in geslaagd vraag en aanbod van bedrijfshuisvesting op zo’n grote schaal effectief bij elkaar brengen. Daar profiteert uiteindelijk de hele markt van.”

Partner van de makelaar
Funda in business ontwikkelt voortdurend nieuwe producten en diensten voor én met de makelaar, om het aanbod optimaal te kunnen presenteren. Het platform biedt daartoe veel innovatieve mogelijkheden, zoals het plaatsen van 360 graden foto’s, video’s en plattegronden. “In de nabije toekomst zal ook uitgebreide bereikbaarheids- en omgevingsinformatie worden toegevoegd”, aldus Brunner. “We blijven innoveren en inspelen op online trends en behoeften. Zo dragen we bij aan het dagelijks succes van de bedrijfsmakelaar en kunnen we tevens de zakelijke zoeker optimaal bedienen.” 

Contactpersoon
Over Funda

Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Met het meest complete woningaanbod van Nederland, weten miljoenen bezoekers het platform iedere maand te vinden in hun zoektocht naar een passende nieuwe woning. Een belangrijke functie. Daarom loopt funda voorop in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en informatie om haar bezoekers verder te helpen met het kopen, bezitten en verkopen van een eigen woning. En om de makelaar, wiens expertise onmisbaar is, het podium te bieden dat hij of zij nodig heeft om de consument nog beter te ondersteunen.

berichten