Funda voor de 7e keer op rij Website van het Jaar!

Amsterdam, 28 november 2014 - Funda is gisteren voor de 7e keer op rij uitgeroepen tot Website van het Jaar. In de categorie Huisvesting ging funda met de titels Beste én Populairste Website naar huis.

De Website van het Jaar-verkiezing is de grootste internationale People’s Choice award en werd dit jaar voor de veertiende keer georganiseerd door online marktonderzoeksbureau MetrixLab en Emerce. Bij de jaarlijkse verkiezing mag het publiek websites beoordelen in 23 categorieën. In de periode 29 september tot en met 7 november werd door de Nederlandse consument ruim 946.529 keer gestemd. Op donderdag 27 november vond de feestelijke Award-uitreiking plaats.

Funda werd in 2001 door de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) opgericht met het idee om via een online platform woningvraag – en aanbod online bijeen te brengen en inzichtelijk te maken. In eerste instantie betrof het alleen aanbod van bij de NVM aangesloten makelaars. Later kwam daar ook het aanbod bij van niet bij de NVM aangesloten makelaars. Sinds een aantal jaren exploiteert funda met funda in business ook het leidende platform waar vraag naar en aanbod van bedrijfsonroerend goed elkaar kunnen vinden.