Funda helpt makelaars en consumenten in coronatijd met virtueel bezichtigen

Amsterdam, 2 april 2020

Ondanks de coronacrisis en de beperkende maatregelen van het kabinet staat de woningmarkt niet stil. Een groeiende groep woningzoekers geeft de voorkeur aan virtuele bezichtigingen. Dit blijkt uit recent consumentenonderzoek van funda in combinatie met gebruikersdata van funda.nl. Zelfs 10% van de ondervraagden voelt zich comfortabel om op basis van een bezichtiging op afstand een bod te doen. In antwoord hierop heeft funda een aantal producten versneld ontwikkeld. Vanaf vandaag is het via funda mogelijk om online deel te nemen aan een virtueel open huis of een huis te bekijken via een realistische 3D-tour.  

Wanneer een makelaar een virtueel open huis organiseert, kunnen woningzoekenden op het aangewezen tijdstip via een live-videoverbinding deelnemen aan de rondleiding van de makelaar. Daarbij kunnen zij direct vragen stellen via een chatfunctionaliteit. Funda ondersteunt hiertoe alle in de markt gangbare applicaties zoals Facebook Live, Instagram Live en Zoom. Met behulp van het tweede product, de 3D-tour, kunnen zoekers virtueel door een woning lopen, van ruimte naar ruimte. Zo krijgen zij een goed beeld van de indeling en de grootte van een woning.

’Met deze nieuwe functionaliteiten willen wij makelaars helpen om consumenten ook tijdens de coronacrisis op een moderne en veilige manier woningen te laten bezichtigen,’ aldus funda’s CEO Quintin Schevernels.  

Niet voor publicatie:

Voor persvragen of interviewverzoeken, kan contact opgenomen worden met funda:

Download PDF
Download PDF
Over Funda

Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Met het meest complete woningaanbod van Nederland, weten miljoenen bezoekers het platform iedere maand te vinden in hun zoektocht naar een passende nieuwe woning. Een belangrijke functie. Daarom loopt funda voorop in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en informatie om haar bezoekers verder te helpen met het kopen, bezitten en verkopen van een eigen woning. En om de makelaar, wiens expertise onmisbaar is, het podium te bieden dat hij of zij nodig heeft om de consument nog beter te ondersteunen.

berichten