Funda biedt content met antwoord op alle woonvragen
Funda lanceert contentplatform voor totale wooncyclus
Amsterdam, 31 oktober 2017 - Funda introduceert funda thuis, een vernieuwing die past in de verbreding van de huidige vraag-en-aanbod-website naar een platform voor de totale wooncyclus. Funda thuis biedt de bezoeker antwoord op álle vragen rondom wonen en gaat deel uitmaken van de bestaande funda-site. De content wordt gecreëerd door een redactie van ervaren copywriters en creatieven.
Funda is al 16 jaar de betrouwbare partner voor consumenten in de wereld van woningplatforms: met meer dan 1 miljoen bezoeken per dag, 10 miljoen zoekopdrachten per maand en meer dan 1 miljard (!!) bekeken woningen per jaar. De spontane naamsbekendheid is 93%.
De aankoop van een woning, nu of in de toekomst, is een van de belangrijkste ‘life events’ die er bestaan. Maar funda is meer dan instrumenteel. Bezoekers zien een bezoekje aan funda als ontspanning. Even lekker ‘gluren’ welke droomhuizen er in de buurt te koop zijn. Dat biedt ruimte voor meer. Door de intentie van bezoekers nog beter te begrijpen, kunnen ze nog meer gebonden worden aan funda. En kan funda haar merkambitie nog beter invullen: ‘voor iedereen is een droomhuis te vinden en funda wil steeds blijven helpen die droom te realiseren’.
De woning is nog maar het begin. Rondom kopen, wonen en verkopen komen tal van andere belangrijke beslissingen om de hoek kijken en spelen ontelbare factoren een rol. Financiële aangelegenheden, juridische aspecten, verbouwen, verhuizen, de buurt. Hier ligt dus ruimte voor funda om de consument te helpen. Die ruimte gaat funda invullen met ‘funda thuis’.
Op funda vinden bezoekers betrouwbare informatie, inspiratie en antwoorden op alle vragen die met wonen te maken hebben. De informatie kan allerlei vormen aannemen: van video’s als ‘hoe is het om te wonen in....een watertoren' tot handige checklists over de verkoop van een huis, van uitleg over de regelgeving voor een uitbouw tot hilarische woonclichés. Hierbij zal funda ook samenwerken met partner-experts die bezoekers, middels branded content, verdieping op woongerelateerde onderwerpen kunnen bieden.
“Wij krijgen soms het idee dat alle Nederlanders elke dag met hun huis en thuis bezig zijn, zoveel bezoek krijgen we elke maand”, vertelt Jacqueline Post, directeur Marketing van funda. “Die bezoekers helpen we graag aan relevante informatie. Zo kunnen we bezoekers langer aan ons binden en bovendien beter segmenteren. Dat is de basis voor interessante nieuwe mogelijkheden.”
De verbreding past in een heel scala aan initiatieven waarmee funda zijn bezoekers beter van dienst wil zijn. Bezoekers konden al informatie over de buurt terugvinden op funda, maar binnen zes maanden introduceert funda ook informatie over scholen in de buurt en de reistijden naar populaire bestemmingen in de omgeving.
Bekijk op: www.funda.nl/thuis
Download PDF
Download PDFOver Funda
Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Met het meest complete woningaanbod van Nederland, weten miljoenen bezoekers het platform iedere maand te vinden in hun zoektocht naar een passende nieuwe woning. Een belangrijke functie. Daarom loopt funda voorop in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en informatie om haar bezoekers verder te helpen met het kopen, bezitten en verkopen van een eigen woning. En om de makelaar, wiens expertise onmisbaar is, het podium te bieden dat hij of zij nodig heeft om de consument nog beter te ondersteunen.