Marc Duijndam neemt na vier jaar afscheid van funda

Na vier succesvolle jaren treedt Marc Duijndam per 1 januari 2018 af als CEO van funda. De periode waarin Duijndam leiding gaf aan het toonaangevende online- vastgoedplatform kenmerkt zich door een sterke innovatiekracht. Daardoor laat Duijndam een vitale en verjongde organisatie achter die meer dan ooit wordt gezien als het gezaghebbende woonplatform van Nederland.

Vrijwel meteen na zijn aantreden zette Duijndam een koers in die sterk op vernieuwing is gericht. Zijn grootste prestatie is ongetwijfeld de sturing die hij gaf aan het grootscheepse redesigntraject dat in 2015 werd ingezet. Ook onder de motorkap van de website werden belangrijke wijzigingen doorgevoerd, zodat funda snel functionaliteit kan aanpassen of toevoegen.

Dat de keuzes van Duijndam vruchten hebben afgeworpen, wordt bewezen door de succesvolle cijfers van het online-platform. Sinds zijn komst in september 2013 is funda sterk gegroeid: het aantal bezoeken steeg van 12 miljoen naar 43 miljoen per maand, terwijl ook het mobiele aandeel daarin sterk toenam.

“Ik ben trots op wat ik heb bereikt in mijn vier jaar bij funda”, zo blikt de vertrekkend algemeen directeur terug. “Het nieuwe funda kan ook in de toekomst de concurrentie voorblijven. Nu die motor draait, kan ik met een gerust hart funda in handen van een ander achterlaten. Ik heb genoten van de jaren dat ik met een enthousiaste en kundige jonge ploeg hieraan heb mogen werken en wens het team veel succes. Ik heb er vertrouwen in dat funda de komende jaren net zo blijft groeien als in de afgelopen periode.”

De Raad van Commissarissen heeft inmiddels de aandeelhouders geadviseerd om akkoord te gaan met het ontslag van Duijndam en wenst hem succes met zijn verdere carrière. De RvC start een procedure om zo snel mogelijk een opvolger van Duijndam aan de aandeelhouders te kunnen voorstellen.

EINDE

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met meer dan 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.