Funda start met livegang nieuwe website

Amsterdam, 25 november 2015 - Funda bestaat volgend jaar 15 jaar. Net voor die mijlpaal komt de nummer 1-vastgoedsite van Nederland met de grootste vernieuwing sinds de oprichting: een ingrijpend redesign waarin de zoeker nog meer centraal staat. “We moeten vraag en aanbod op elkaar aangesloten houden. De consument verandert sterk; in gedrag, in wensen en in eisen. We vernieuwen met hem mee met meer beeld, een site gemaakt voor mobiel en de nadruk op relevantie”, aldus CEO Marc Duijndam.

Mobile first en meer beeld

“De pijlers van het redesign zijn simpel”, vertelt Jeroen Mulder, Hoofd User Experience bij funda. “Het gebruik van funda is verschoven van desktop naar mobiel. Vorig jaar was dat nog de helft, nu al twee derde. Mobiel is dus ons uitgangspunt, oftewel mobile first.” Daarnaast zijn bezoekers op zoek naar emotie: “75% van de bezoekers bekijkt eerst de foto’s van een huis. Dus zijn de foto’s groter en prominenter. We moeten huizenzoekers een zo goed mogelijk beeld geven van elk huis, dat is de uitdaging van makelaar en funda samen.”

Relevantie als toverwoord

Het selecteren en presenteren van aanbod vindt op de nieuwe site bovendien plaats op basis van relevantie voor de individuele bezoeker. “We worden uitgedaagd om steeds de beste resultaten te tonen, maximaal relevant te zijn”, vervolgt Mulder. “We werken toe naar een toekomst waarin we ’s ochtends de consument vertellen dat we dat ene huis voor hem hebben gevonden. En dat – mocht hij zijn huis willen verkopen – er op basis van onze statistieken zeker 32 serieuze geïnteresseerden zijn.”

Livegang

Op maandag 23 november 2015 is de livegang van de nieuwe site gestart. Het betreft vooralsnog alleen de Koopwoningen op funda. Naar verwachting duurt de uitrol zo’n twee weken. Het is dus mogelijk dat de ene bezoeker de nieuwe website ziet en de ander nog niet. Vanaf volgend jaar worden ook de andere onderdelen van funda vanuit dezelfde filosofie vernieuwd, maar dan toegespitst op hun specifieke markten.

Wilt u meer informatie over het redesign? Of een interview plannen? Neem dan contact op met Gonneke Daris, communicatie, media en woordvoering. 

Contactpersoon
Download PDF
Download PDF
Over Funda

Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Met het meest complete woningaanbod van Nederland, weten miljoenen bezoekers het platform iedere maand te vinden in hun zoektocht naar een passende nieuwe woning. Een belangrijke functie. Daarom loopt funda voorop in de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten en informatie om haar bezoekers verder te helpen met het kopen, bezitten en verkopen van een eigen woning. En om de makelaar, wiens expertise onmisbaar is, het podium te bieden dat hij of zij nodig heeft om de consument nog beter te ondersteunen.

berichten