Funda en Het Financieele Dagblad samen in promotie van exclusieve koopwoningen

Amsterdam, 21 oktober 2003Vanaf zaterdag 18 oktober hebben aanbieders van exclusieve koopwoningen de mogelijkheid om hun woning te promoten via een aparte 1/1-advertentiepagina in het FD en een prominente vermelding op funda.nl. Deze advertentiecombinatie die wordt gepresenteerd onder de naam funda Exclusief, garandeert een groot bereik bij mensen die in dit soort huizen zijn geïnteresseerd. Het FD bereikt 137.000 beslissers en funda registreert dagelijks ruim 100.000 bezoeken op haar site. Kosten van deze advertentiecombinatie zijn € 1.250.

De funda Exclusief-pagina in Het Financieele Dagblad verschijnt een keer per twee weken in het katern 'Persoonlijk' in de zaterdageditie. De pagina is volledig in kleur uitgevoerd en bevat minimaal 6 en maximaal 12 advertenties. Naast een éénmalige vermelding in de krant bestaat funda Exclusief uit een plaatsing op de homepage van funda gedurende 30 dagen.

Funda heeft voor een samenwerking met Het Financieele Dagblad gekozen omdat het lezersprofiel van deze krant vrijwel gelijk is aan de doelgroep voor exclusieve woningen. 'Via de krant proberen we de woningen bij geïnteresseerden onder de aandacht te brengen en vervolgens naar de website te leiden. Daar is namelijk veel extra informatie over de woning beschikbaar', aldus een woordvoerder van funda. Het funda Exclusief pakket heeft een introductieprijs van € 1.250,- en kan alleen door de makelaar besteld worden. Via de website, de krant en Business News Radio zal funda Exclusief gepromoot worden.

Over Het Financieele Dagblad

Het Financieele Dagblad BV heeft zich in een periode van meer dan 200 jaar ontwikkeld tot de meest prominente nieuws- en inspiratiebron die op elk moment financieel economische betekenis geeft aan ontwikkelingen in de wereld voor ondernemende mensen in Nederland. De core business van het FD bestaat uit het produceren van content. Deze wordt in toenemende mate multi-mediaal ontsloten via offline (krant) en online (web) media en ook via BusinessNieuws Radio (BNR). Philip Alberdingk Thijm is algemeen directeur van het FD.

Funda NV
Jeroen Wilhelm
jeroen.wilhelm@funda.nl

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met meer dan 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.