Nieuw: funda Recreatie en funda Europe

Amsterdam, 22 juni 2004 Funda introduceert twee nieuwe onderdelen op de grootste en meest bezochte huizensite van Nederland, te weten: funda Recreatie voor recreatiewoningen in Nederland en funda Europe voor koopwoningen buiten de landsgrenzen. Met deze nieuwe onderdelen komt funda tegemoet aan de behoefte van de woningzoeker aan een zo volledig en betrouwbaar mogelijk overzicht van het aanbod aan vakantiehuizen in binnen- en buitenland.

De bezoekers van funda vinden gemiddelde 85.000 koopwoningen op de site. Circa 1.600 hiervan zijn recreatiewoningen. Dit aanbod is groot genoeg om de zoekstructuur aan te passen. Met één muisklik heeft iedereen toegang tot het aanbod van recreatiewoningen, waarbij diverse selecties gemaakt kunnen worden. Een zoekoptie die bijvoorbeeld goed aansluit bij de wensen van deze woningzoekers is 'aan water gelegen' of 'landelijk gelegen'.

Ook funda Europe is direct vanaf de homepage te bereiken. Men vindt hier woningen in de grensstreek en veel vakantiehuizen in de populaire vakantielanden, zoals Frankrijk en Spanje. Binnen funda Europe heeft de woningzoekers verschillende selectiemogelijkheden, die aansluiten bij de wensen die in de markt leven. Zo kunnen woningen geselecteerd worden op bijvoorbeeld ‘wintersport’, ‘zon, zee, strand’ of ‘bij golfbaan’. Op dit moment zijn circa 200 buitenlandse woningen bij funda Europe te vinden. Funda verwacht dat dit snel zal uitgroeien tot enkele duizenden woningen.

Funda NV
Jeroen Wilhelm
jeroen.wilhelm@funda.nl

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met meer dan 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.