Funda vergroot zoek- en presentatiemogelijkheden

Grootste vernieuwing website in de geschiedenis van het bedrijf

Amsterdam, woensdag 11 april 2007 – Funda is vernieuwd. De website draait sinds kort op Microsoft .Net-software architectuur, waarmee het bedrijf nu en in de toekomst veranderingen sneller kan doorvoeren. Eerste wapenfeiten binnen deze nieuwe architectuur zijn de geïntroduceerde functies als e-mailnotificatie, en satellietfoto’s en kaarten van Google Maps. Daarnaast zijn de foto’s van woningen 350% groter dan voorheen. De implementatie van de nieuwe architectuur is het grootste project in de geschiedenis van funda. Er is meer dan 9 maanden aan gewerkt. Uit de nieuwste statistieken blijkt dat het aantal pagina's dat een bezoeker bekijkt met 10 procent is gestegen.

Onderdeel van de nieuwe functionaliteiten is de mogelijkheid een e-mail te ontvangen van het nieuwe woningaanbod en ‘alerts’ te krijgen als prijzen van specifieke woningen gewijzigd zijn, of als de woning verkocht is. Deze nieuwe functies zijn in te stellen via de persoonlijke omgeving van de gebruiker, ‘My funda’. Het gebruik van deze dienst is gratis en eenvoudig. De gebruiker kan zijn favoriete woningen op deze manier optimaal volgen.

Met de nieuwe architectuur wil funda de kwaliteit van de website en de database blijven garanderen, essentieel om de woningzoekende consument aan zich te blijven binden. Factoren als snelheid van de site, storingsgevoeligheid, beschikbaarheid van de woningen, volledigheid van informatie (in woord en beeld) en intelligente zoekmogelijkheden zijn hierin leidend geweest.

Daarnaast wil funda de NVM makelaars en hun opdrachtgevers het beste platform blijven bieden voor de verkoop van hun woningen.

Voor meer informatie en beeldmateriaal:

Jeroen Wilhelm
funda
Tel. (020) 561 82 08
jeroen.wilhelm@funda.nl

Vries Strookman
Pleon voor funda
Tel. (020) 487 40 00
vries.strookman@pleon.com

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met meer dan 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.