Makelaarsverenigingen werken samen met funda aan transparantie in de woningmarkt

Amsterdam, 11 augustus 2010 - Vandaag zijn de branche- en beroepsverenigingen NVM, VBO Makelaar en VastgoedPRO en huizensite funda een meerjarenovereenkomst aangegaan. Met deze overeenkomst wordt de bestaande samenwerking tussen deze partijen verder uitgebreid en voor langere tijd vastgelegd. Voor alle betrokken partijen biedt deze overeenkomst voordelen: De NVM en funda krijgen de beschikking over meer en uitgebreide data en VBO Makelaar/VastgoedPRO krijgen meer uitgebreide presentatiemogelijkheden op funda. Voor funda zorgt de samenwerking voor een betere website als gevolg van de meer uitgebreide en complete woninginformatie.

De partijen werkten al langere tijd samen. Begin 2009 is de eerste overeenkomst aangegaan waarin nog in beperkte mate aandacht werd gegeven aan de data-uitwisseling en de mogelijkheden van publicatie op funda. Beide punten zijn nu verder uitgebreid en voor langere tijd vastgelegd.

Ger Hukker, voorzitter NVM: “Ik ben blij met deze overeenkomst. Marktpartijen werken nu samen aan een nog grotere transparantie op de woningmarkt, dat is in het belang van de consument. Voor NVM leden biedt deze overeenkomst de mogelijkheid om nog verder te investeren in de kwaliteit van hun dienstverlening”.

Directeur VBO Makelaar, Hans van der Ploeg: “De leden van VBO Makelaar vinden het belangrijk dat zij hun aanbod goed en volledig op funda kunnen presenteren. Deze presentatiemogelijkheden zijn nu uitgebreid en dat zal de verkooppromotie voor onze klanten en leden ten goede komen. Daar is iedereen bij gebaat.”

Directeur van beroepsvereniging VastgoedPRO, Ed van de Bijl: “ VastgoedPRO is een jonge beroepsvereniging die nu de mogelijkheid heeft om voor langere tijd haar leden een goed platform te bieden om hun aanbod op te presenteren. Dat zal tevens bijdragen aan de zichtbaarheid van ons merk in de markt.”

Joep Ketelaar, algemeen directeur funda: “De woningzoeker kent funda al 10 jaar lang als de enige plaats waar volledige en betrouwbare informatie over de woningmarkt te vinden is. Deze overeenkomst zorgt ervoor dat dit voor de toekomst gewaarborgd is. Voor de makelaar is funda hét platform om zijn aanbod op te presenteren. Dat biedt hem zekerheid en zorgt ervoor dat hij kostenefficiënt en heel gericht zijn woningpromotie kan inzetten. ”

Ger Hukker – Voorzitter NVM
Hans van der Ploeg - Directeur VBO Makelaar
Ed van de Bijl – Directeur VastgoedPRO
Joep Ketelaar – Algemeen Directeur funda

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met meer dan 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.