Nieuw lid Raad van Commissarissen voor funda

Amsterdam, 18 januari 2011 – Funda N.V., de organisatie achter de grootste huizensite van Nederland, maakt bekend dat per 1 januari 2011 Marc Duijndam actief is als nieuw lid van de Raad van Commissarissen. Hij vervangt Daniel Ropers die ruim 2 jaar commissaris bij funda is geweest.

Tijdens de eerstvolgende algemene vergadering van aandeelhouders zal hij formeel worden benoemd. De Raad van Commissarissen bestaat verder uit voorzitter Gerard Cremers, zelfstandig ondernemer, en Jan Houwert, voormalig bestuursvoorzitter van Koninklijke Wegener.

Marc Duijndam (42) is momenteel Managing Consultant en commercieel verantwoordelijk bij Job Brokers. Daarnaast is hij adviseur bij LinkedIn en eBuddy. Hiervoor was Marc directeur/eigenaar bij Greenhouse Innovation, een adviesbureau voor innovatie en management consultancy. Marc zette tussen 2002 en 2008 de Nederlandse en Belgische organisatie van Google Inc. op en bekleedde tussen 1994 en 2002 diverse commerciële functies bij Teleworld, The Music Factory, World Online en Ilse Media Groep. Gerard Cremers, voorzitter van de Raad van Commissarissen: “Met de aanstaande benoeming van Marc Duijndam hebben we een nieuwe commissaris die bewezen heeft succesvol te zijn in een sterk groeiende onlinemarkt en die de positie van funda hierin verder kan versterken.”

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met meer dan 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.