Funda benoemt twee nieuwe commissarissen

Jitse Groen (Takeaway.com) en Oswald Coene (Koning & Hartman) versterken RvC

Amsterdam, 26 mei 2015 - Funda B.V., de organisatie achter het grootste online vastgoedplatform van Nederland, maakt bekend dat tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders op 20 mei j.l. Jitse Groen en Oswald Coene zijn aangesteld als nieuwe leden van de Raad van Commissarissen.

Groen en Coene volgen hiermee Marc Duijndam op, die na zijn aanstelling als CEO van funda in 2013 een positie in de RvC achterliet. De Raad van Commissarissen van funda bestaat door de nieuwe aanstellingen uit vier leden. Voorzitter Gerard Cremers, zelfstandig ondernemer, en Jan Houwert, voormalig bestuursvoorzitter van Koninklijke Wegener, blijven hun positie bekleden.

Jitse Groen (36) is CEO van Takeaway.com (onder meer bekend van Thuisbezorgd.nl), waarvan hij in 2000 initiatiefnemer was. Daarmee is hij al 15 jaar een door de wol geverfde topondernemer in het online-segment. Net als funda is zijn bedrijf marktleider en hanteert het een netwerkmodel tussen consument en ondernemer – in zijn geval geen makelaar, maar de horeca-ondernemer. “Jitse zoekt voor zijn eigen onderneming constant naar mogelijkheden voor vernieuwing en het vergroten van de voorsprong op de concurrentie”, aldus Marc Duijndam, CEO van funda. “Daarmee is hij een goed klankbord voor het management van funda.”

Oswald Coene (53) is CEO van Koning & Hartman, een grote en succesvolle onderneming in de Benelux, die oplossingen levert op het gebied van telecom, industrie en infrastructuur. Coene stond in 2005 aan de basis van de management buy-out van Koning & Hartman bij Getronics, waar hij diverse directiefuncties bekleedde.

“Met elk hun eigen vaardigheden, stijl en ervaring brengen zowel Jitse als Oswald diversiteit in de Raad, met focus op ondernemerschap en vernieuwing. Dit maakt hen uitermate geschikt voor een toezichthoudende rol op het bestuur van funda”, aldus Gerard Cremers.

Funda is in 2001 door de NVM opgericht om het aanbieden en bekijken van vastgoed zo makkelijk mogelijk te maken. Met meer dan 44 miljoen bezoeken per maand is funda hét online-vastgoedplatform van Nederland met het actuele koop- of huuraanbod van alle makelaars van Nederland. Funda onderscheidt zich als online platform door het bieden van de meest actuele, betrouwbare en volledige informatie over woningen én commercieel vastgoed. Momenteel is funda aan het verbreden van een vraag-en-aanbod-website voor woningen naar een platform voor de totale wooncyclus.